Sida 1 av 1

Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 20:32
av BM 35
Hej!
Vet inte om detta ämne har diskuteras för så jag prövar.

Är det någon som har erfarenhet av diesel boxar? Typ kcr eller Diesel kraft,, Finns fler bara exempel

Om så är fallet berätta jag vill veta om det funkar,,,blir det mer effekt och drar den mindre

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 20:38
av Dexxaz
KCR fungera bra på våra kompressorer,ger betydligt mera "Power" att leka med.
På en Cat Acert C13 höjs vridet med 14%, soppaförbrukningen ökar med någon % men motorfan orkar.......
Iofs är detta på brunnsborrarmaskiner som alltid jobbar i "motlut" dvs. går med fulllast hela tiden.
Vi åker med 30 bar, 475 l/sek......
Nått att pumpa hjulen med åt er "skogsnissar"??? 😈

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 20:41
av BM 35
Glömde skriva att det var Personbilar jag tänkte på i huvudsak!

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 20:43
av JD 2006
Har haft en Passat 1,9tdi-02:a med en Dieseltech box den gick då grymt bra :grin:
Sänkte förbrukningen från 0,7 till 0,55 l/mil :smile:

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 20:45
av Kse
Har kört med kcr i min gamla A4 1,9 tdi och har en nu i min King cab och är supernöjd.
Effetökningen ligger väl mellan 20 och 40 hk beroende på modell men det är framförallt vridet som ökar.
Kingcaben monterade jag box på direkt så jag han inte göra nån jämförelse men på Audin gjorde det en halv dl/mil vill jag minnas. Jag ser ev bränslebesparing som en bonus

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 21:04
av BM 35
Dieseltech har ju blivit lite dyrar än dom var förr,,har aldrig ägt någon box själv bara kollat runt på olika märken

Har en Skoda octavia 4x4 som jag tycker är lite slö

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 21:13
av BM 35
Hur är det med tekniken i boxarna är det samma bara olika märken eller är det olik inkopling på dom alla?

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 21:29
av JD 2006
Tekniken på själva boxen är väl ganska sak samma i alla :???:
Jag upplevde också det att vridet i bilen blev mycket bättre....kunde lätt starta på 2:an medans den var tom svår i korsningar på 2:an innan :grin:
Omkörningar blev underbart...speciellt då det var en 4-motion.

Re: Diesel Trimning

Postat: mån 03 jan 2011, 22:06
av Slurfi
http://www.thedieselpage.com/reviews/programmers.htm
Lite att läsa om trimboxar, en lovar 300 hk extra.