kalhygge skrev:Slurfi skrev:Jag håller med TS om en 1500 alltså halvtons versionen med mjuk och härlig fjädring som det ska vara.
Med en bensin V8;a med sidepipes och lämplig ljuddämpning är det en riktigt trevlig pendlarbil
som inte skäms för sig på cruisingen med andra finbilar.
slurfi: Mitt i prick!! Komfort, utrymme, flak, v8MULLER + USAfeeling är prioriterat..
Pendlarbil lär den nog inte bli - den ska mest finnas som "strategisk reserv" för våra 2 sossecontainers, och rulla 2-400 mil om året...
ang. lastvikter - gäller verkligen bara max 4-500 kg, eller blir det så vid SWEreg.bes. pga komma undan med Bkort??
Betänk att fullsizepickisarna finns i 3 tyngdklasser.
1/2-ton brukar heta 10, 150, 1500
3/4-ton heter 20, 250, 2500
1-ton heter 30, 350, 3500
1/2-ton är personbilslika i fjädrar & axlar och har ibland samma fälgar som personbilarna
och ska ju då inte gå med tunga lass även om det ju går, jag vet en kompis som kört
kring tonnet på sin 4wd 1/2-ton Cheva, långa sträckor och med biltrpsläp efter.
Sen har vi ju Sveriges, ska vi säga lite unika, bestämmelser som inte har nån
verklighetsförankring ibland.