Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Köpa fyrhjuling i USA

12 inlägg 15868 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa fyrhjuling i USA

New holland patu  
#106058 Någon som har testat? Man kan köpa en Polaris för ca halva priset, sen tilkommer ca 5000 frakt och moms.

Lite frestande men lite vågat att skicka 50 papp över atlanten innan man fått hojen.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

halvproffs  
#106073 Prova: Privat-import.se. Och informera gärna så kanske fler kan gå ihop och köpa.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106079 Jag vet flera veteranbilsimportörer som plockat med fyrhjulingar i containers från USA. Har för mig att nån sa att det var strul med registrering av dom.

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106151 I stort sett omöjligt att rega. Därav dessa importhjulingar som det i annonserna står att man kör som lätta terrängvagnar och så vidare.. Detta är inte sant och de förblir oregade och kan egentligen alldrig användas. Men det funkar ju för många att ha det på det viset men man ska komma ihåg att det ger ett lägre andrahandsvärde.
Det skulle va lockande att ta hem en container med begade atv's. Kontakta nån stor handlare som får göra ett paketpris. Betala en på forumet en biljett över för att hålla i packningen i container. Finns väl en del med kontakter i usa här på forumet?

Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling i USA

New holland patu  
#106214 Begagnade är ju helt ointressant, snackade med en idag som köpte en ny polaris 700 för ett par år sedan, han kanske kör den oreggad, ska kolla upp det. Ha sparade ca 15 000, när allt runt omkring är inräknat. Men då var dollarn lite högre än nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106305 5990 för en grizzly 550 7390 för en grizzly700. Med andra ord 40 alternativt 50 loppor. 10% tull och 25% moms och tullen betalas väl på inköpspris och fraktpris? Men det gör ju ingen stor skillnad då frakten är försummbar i sammanhagnet. Skulle tro att frakten skulle kunna vara så låg som 1500/hjuling.
Alltså 40x1.10x1.25=55000 ink moms för en 550 i sverige 79900:- med garant och regning och då kan man nog pruta åtminstone 6-7000:- på det priset om man står i butik med pengarna i handen och ser snäll ut.
50x1.10x1.25=69000 ink moms för en 700 utan servo 111900:- i butik i sverige, där kan man kanske pruta 8000:-

Alltså det skiljer ca 20 loppor på en 550 och 34 på en 700, med andra ord ska man köpa en stor!
Då tillkommer 1500/hjuling i frakt och biljetten dit för han som ska göra affären. 15000:-/ hur många hjulingar man köper. Men någonstans 15 stycken borde man ta på samma gång för att få någon ekonomi i det och då blir det 1000:- per atv.
Man kan säkert putsa lite på priset även i USA om man köper 15 på ett bräde särskillt om man väljer att ta -10'or nu.

Här finns en tjänst från tullverket för att räkna på det automatiskt...
http://www.tullverket.se/innehallao/tja ... 00173.html
Att lyfta momsen på den som vanligt i deklarationen ska inte vara nåt problem. Det är väl till och med så att du aldrig behöver in med momsen om du ansöker om att slippa och du berättar att du ska dra den nästa deklaration..

Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling i USA

New holland patu  
#106336 Varför ska man åka dit, det blir ju för dyrt....Det går att köpa över nätet. Det finns klart pengar att spara. Jag har tittat på en polaris 850 riktigt nice.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling i USA

Klas  
#114907 Jag tog in en bil ifrån USA själv, och jag kan säga att det finns pengar att tjäna. Men om man inte har en jävla lust att hålla på med myndigheter och tjöta med den amerikanska tullen och fixa papper till dom, så är det inte värt det. Fick in min bil kanske 10% billigare än om jag skulle köpt den på blocket.
Men nu är jag en erfarenhet rikare och jag lärde mig en del på vägen.
Givetvis är en bil krångligare än en ATV tak vare besiktning.
Det du ska göra om du ska ta in en atv är att ta hem den i delar, så kan du komma undan vissa kostnader.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

Kse  
#127648 Nån som har importerat nån ATV än?

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127682 Om dollarn fortsätter att försvagas det kommande året så blir det troligtvis åka dit under mars nästa år och inhandla en riktig pickup, samt en ny skoter, möjligtvis även en fyrhjuling, + en massa gps och andra prylar som är betydligt mycket billigare "over there"

då bör ju även företaget kunna betala större delen av resan om man kan bevisa att man tjänat en stor summa på att åka över dit.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

Kse  
#127692 Ungefär samma tanke som jag har.
Ska över till nyår men man vill ju ha lite på fötterna innan man åker vad gäller avgifter, registrering mm.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling i USA

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132733 Jag fick denna reklam i mailboxen av en transportör jag använt tidigare, vill bara förmedla:
Container! Igen!

Även om hösten verkar avlägsen – måste man planera!

I september lastar jag en container i USA med delar

Här har Du chansen att få hem delar till rimlig kostnad

Stora som små - jag hanterar det mesta!

Även en hel bil om Du hittat något bra.

OBS! Jag lastar "egen" container vilket betyder full kontroll på
delarna och tidtabellen.

Du kan beställa vilka delar som helst – från vilket företag som helst!

Du kan även beställa från ebay!

Deadline ligger runt början september

Maila - eller ring - så berättar jag mera.

Eskil
0708-76 38 11
eskil.p@telia.com

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).