Små skogsmaskiner och övriga maskiner

snökedjor

5 inlägg 3511 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

snökedjor

anersimyra  
#104411 jaha då kom det 1 cm snö och nästan allt grepp borta vid lunning med atv,vilka kedjor fungerar bäst med tanke på grepp,stabilt fäste på däcket, gärna någorlunda körbara på asfalt.Behövs spacers? Jag har en polaris med 25 tum originalhjul.
Mvh Anders.



   TS
Avatar Fallback

Re: snökedjor

Svingen  
#104652 Jag kör med Broncos rutmönstrade pegkedjor på min Yamaha Kodiak, drar mycket bra och går bra på väg.
På Yamaha fordrades det spacers på framhjulen,vet ej hur det är på Polaris. Mönsterkedjor tar större plats på däckens insida än tvärlänkade kedjor.Kedjorna säljs av Duells som har återförsäljare lite varstans i Sverige.
Med lite prutande köptes kedjorna för 2200kr/2par, mycket billigt jämfört med original.

Användarvisningsbild

Re: snökedjor

anersimyra  
#104668 Tack för det,det blir nog till att handla tror jag.
mvh Anders

   TS
Avatar Fallback

Re: snökedjor

Joooell  
#104738 Vi köpte rutmönstrade kedjor på nyvab.se, riktigt bra grepp och billiga va dom me :)

Avatar Fallback

Re: snökedjor

mrlynx  
#104739 Jag köpte griper broddkedjor i vintras för 800 kr paret + moms från nyvab.
Enda är att låsen som följer med är lite klena.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar