Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Wood-Mizer LT70 och de mindre?

4 inlägg 3972 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Wood-Mizer LT70 och de mindre?

morgondagensGULD  
#91028 Är det någon som har egen erfarenhet av Wood-Mizer?

Något speciellt att tänka på om man skall såga hårt och riktigt
senvuxet virke?

Finns det andra fabrikat på marknaden som är lika
bra eller bättre?



   TS
Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer LT70 och de mindre?

josip  
#91047 Jag har en nyanskaffad LT15. Har inte märkt några stora problem med att såga sånt virke bara bladet är riktigt vasst! Verkar vara den viktigaste saken med dessa sågar. Sågar man riktigt aktivt får man nog byta blad ett par ggr per dag. Har ej hunnit skaffa mig någon slipmaskin ännu, men det är på gång - det behövs! Kapaciteten kan ej jämföras med en sågbänk med klinga typ kara / laimet osv. Detta gällande LT15 alltså. LT70 är ju nog flera gånger snabbare. Kvalitén på virket är dock mycket bra och det går enkelt att såga grovt virke! :grin:

Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer LT70 och de mindre?

sködarförare  
#91380 Woodmizer har alltid haft problem med sina band o framförallt datorerna på dom större modellerna inget märke som jag skulle vilja rekommendera o säljaren tycker då inte jag är någon höjdare o ingen jag skulle vilja rekommendera

Andra märken som finns på marknaden är Serra kontakt kan fås genom Lennartsfors ,Pilous (som jag själv håller på o beställa) säljs via JG verktygsmaskiner AB o det finns flera men jag har inte lyckats få tag på någon kontaktperson eller importör hos dom andra märkena
Dom som jag rekommenderar är JG verktygsmaskiner AB proffsigt upplägg ,seriösa försäljare bra backupp o trevlig personal.
Dom har väl sålt ca 30 st enheter så ett bra kontaktnät finns på användare o ingen jag pratat med har varit missnöjda lite funderingar har funnits men alla har varit nöjda.

En bra leverantör o samarbetspartner.

Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer LT70 och de mindre?

Jamax  
#99095 Har också funderat på en mobil Woodmizer då dom kan fås med diesel- eller bensindrift. Har även tittat på Ecosågen med klingor, men det faller på just det att den inte finns med bränsledrift. Vet nån om det finns nåt annat fabrikat med klingsåg och bränsledrift?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).