Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

188 inlägg 83367 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

skogsbonne  
#226624
anersimyra skrev:
skogsbonne skrev:Om man ska jämföra utrustningen så blir det minus ramstyrning, elstart,automat på rulldrift och broms = 27300- 46850=19550 kr skillnad i pris och en 3.4 kostar ju ca 20 mindre original så då bör det bli lika.
Ja ok, men Forestvagnen har ju också ett utskjut. Men man skulle väntat till i dag med att köpa dom mindre Avesta, jag har sett att många handlare säljer fullutrustat riktigt billigt.


En har 4.2 har utskjut som forest vagnen men den är inte 30-40 tusen dyrare

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

CTech  
#226726
anersimyra skrev:
CTech skrev:Vet någon ifall det går att ta bort den lilla plastkoppen som sitter på bensinkranen på en Kranman för rengöring? Har extremt mkt grojs i den och soppan rinner knappt igenom kranen. Vet inte om det beror på smutsen eller om det kan vara hålet i själva kranen som hamnar i fel läge som gör att soppan inte tar sig fram.
Jag kan inte minnas att Hondamotorerna har en kopp vid soppakranen, om det nu är en Honda du har. En Honda har ett filter inne i tanken, men har du "gojs" i bränslesystemet, ja då har du rejält med skit i botten på tanken, eftersom filtret sitter ett par cm från botten. :surp:


Det är en Briggs Stratton och koppen var gängad, dock jäkligt hårt. Satt även en liten sil i toppen på koppen som var nästan helt igensatt, möjligen papper, hur nu det kommit i tanken. Ska skruva dit den i morgon och är helt övertygad om att den kommer å gå fina fisken nu =)

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226739
CTech skrev:
anersimyra skrev:
CTech skrev:Vet någon ifall det går att ta bort den lilla plastkoppen som sitter på bensinkranen på en Kranman för rengöring? Har extremt mkt grojs i den och soppan rinner knappt igenom kranen. Vet inte om det beror på smutsen eller om det kan vara hålet i själva kranen som hamnar i fel läge som gör att soppan inte tar sig fram.
Jag kan inte minnas att Hondamotorerna har en kopp vid soppakranen, om det nu är en Honda du har. En Honda har ett filter inne i tanken, men har du "gojs" i bränslesystemet, ja då har du rejält med skit i botten på tanken, eftersom filtret sitter ett par cm från botten. :surp:


Det är en Briggs Stratton och koppen var gängad, dock jäkligt hårt. Satt även en liten sil i toppen på koppen som var nästan helt igensatt, möjligen papper, hur nu det kommit i tanken. Ska skruva dit den i morgon och är helt övertygad om att den kommer å gå fina fisken nu =)
Avlagringar från vanlig handelsbensin (mackbensin) kan se ut som papper i silarna. Kör hellre på blå Aspen, den är visserligen dyrare, men du slipper irriterande driftstörningar.

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

totte  
#226752
anersimyra skrev:Avlagringar från vanlig handelsbensin (mackbensin) kan se ut som papper i silarna. Kör hellre på blå Aspen, den är visserligen dyrare, men du slipper irriterande driftstörningar.


Men se upp om du byter till Aspen, det sitter troligtvis en massa avlagringar i bensinslangarna som alkylaten löser upp. Så kommer hela eländet och tvärpluggar förgasaren. Om du skall byta bränsle, byt bensinslang först.

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226764 Och glöm inte silen inne i tanken. ❗️

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

CTech  
#227200 Tack för svaren. Efter rengöring så gick maskin kanon i ett par timmar för att börja hosta lite smått igen. Skruvade bort koppen och tömde upp och ner då det återigen fanns en del vitt grojs där och den går nu bra igen. Skulle det kunna vara från soppan alltså? Har tidigare kört på vanlig bensin men efter att jag hade in den på lite service i förra veckan då dem bla rengjorde förgasaren så bestämde jag mig för att enbart köra på aspen i fortsättningen.
Inne i tanken finns väl ingen sil eller menar du den som sitter i påfyllningsröret?

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#227208
CTech skrev:Tack för svaren. Efter rengöring så gick maskin kanon i ett par timmar för att börja hosta lite smått igen. Skruvade bort koppen och tömde upp och ner då det återigen fanns en del vitt grojs där och den går nu bra igen. Skulle det kunna vara från soppan alltså? Har tidigare kört på vanlig bensin men efter att jag hade in den på lite service i förra veckan då dem bla rengjorde förgasaren så bestämde jag mig för att enbart köra på aspen i fortsättningen.
Inne i tanken finns väl ingen sil eller menar du den som sitter i påfyllningsröret?
Du kanske inte har samma system som Honda har. I tanken på en Honda finns ett silförsett rör, röret är till för att eventuellt skit i tanken inte ska nå bränslesystemet, du kan alltså aldrig köra en Hondatank helt tom.
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

skogsbonne  
#227240 vi kör med vanlig bensin och det är en honda motor, har aldrig haft problem med den

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).