Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

188 inlägg 83363 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

totte  
#226211 Det senaste meningsutbytet är raderat, var lite väl mycket tillmälen där.

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226213
totte skrev:Det senaste meningsutbytet är raderat, var lite väl mycket tillmälen där.
Det var ord och inga visor. Men skit, ska skit ha. :wink:

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

clasandre  
#226499 Har forest pro kommit med en ny model?
eller har jag missat att dem har en annan modell annat än den med rak kran?

http://www.blocket.se/varmland/BRP_Nokka_Forest_Pro___Skogsslappaket_47293333.htm?ca=3&w=3

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226538
clasandre skrev:Har forest pro kommit med en ny model?
eller har jag missat att dem har en annan modell annat än den med rak kran?

http://www.blocket.se/varmland/BRP_Nokka_Forest_Pro___Skogsslappaket_47293333.htm?ca=3&w=3
Det har dom ja, är kvaliten bra, är ju priset än bättre.

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

skogsbonne  
#226572 tyckte inte priset var spec billigt...

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226574 Det beror ju på vad man jämför med. En motsvarande Avesta 3,2-4,2 kostar 30-40,000 mer.

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

skogsbonne  
#226604 nej för en 3.4 kostar ca 120 med utrustning som flak mm men jag vet inte vart du fått dina pris uppgifter

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226609 Ok, kanske har priset på Avestas mindre vagnar sjunkit. Själv gav jag 143850 exkl moms för en 4,2 med alla tillbehör förutom flak och gripskopa. Det är då bara att titta på vad ett tippflak med skopa kostar till en Avesta. Nu har forestvagnen kanske inte automatdrift, terrängbroms och ramstyrning som ju kostar en hel del, Men priset på en fullutrustad Avesta var i vart fall för ett år sedan betydligt högre än forestvagnen.

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226611 Prislistan för 2013 ger vid handen att, min vagn med flak och skopa kostar 169850:- exlusive moms, alltså är forestvagnen ca 46850:- kronor billigare än en "motsvarande" Avesta. Prisskillnaden måste sägas vara rejäl. Jämförelsevis är då forestvagnen "billig". I priset 169850:- ingick monteringskostnader med ca 3000 kronor.

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

skogsbonne  
#226612 Om man ska jämföra utrustningen så blir det minus ramstyrning, elstart,automat på rulldrift och broms = 27300- 46850=19550 kr skillnad i pris och en 3.4 kostar ju ca 20 mindre original så då bör det bli lika.

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

Sune_  
#226613 Ja gav nästan 100+moms för en 1750 med ramstyrning utskjut hydralvinch och större hjul. Ska höra på paketpris på tippflak gripskopa lyftgrej te flaket samt snabbkopplingar till grip och flak nu i dagarna tänkte ja.

Avatar Fallback

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

CTech  
#226616 Vet någon ifall det går att ta bort den lilla plastkoppen som sitter på bensinkranen på en Kranman för rengöring? Har extremt mkt grojs i den och soppan rinner knappt igenom kranen. Vet inte om det beror på smutsen eller om det kan vara hålet i själva kranen som hamnar i fel läge som gör att soppan inte tar sig fram.

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226620
CTech skrev:Vet någon ifall det går att ta bort den lilla plastkoppen som sitter på bensinkranen på en Kranman för rengöring? Har extremt mkt grojs i den och soppan rinner knappt igenom kranen. Vet inte om det beror på smutsen eller om det kan vara hålet i själva kranen som hamnar i fel läge som gör att soppan inte tar sig fram.
Jag kan inte minnas att Hondamotorerna har en kopp vid soppakranen, om det nu är en Honda du har. En Honda har ett filter inne i tanken, men har du "gojs" i bränslesystemet, ja då har du rejält med skit i botten på tanken, eftersom filtret sitter ett par cm från botten. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

anersimyra  
#226621
skogsbonne skrev:Om man ska jämföra utrustningen så blir det minus ramstyrning, elstart,automat på rulldrift och broms = 27300- 46850=19550 kr skillnad i pris och en 3.4 kostar ju ca 20 mindre original så då bör det bli lika.
Ja ok, men Forestvagnen har ju också ett utskjut. Men man skulle väntat till i dag med att köpa dom mindre Avesta, jag har sett att många handlare säljer fullutrustat riktigt billigt.

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagnatv Avesta,Xyz,Kranman,Kellfri

värmSkog  
#226623 Är detta något nytt med el on-off spakar på en atv vagn?

Länk
http://www.blocket.se/alvsborg/Huggarva ... m?ca=7&w=3

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).