Förgasaren på en snöslunga med 8hkr Briggs& strattonmotor flödar över hela tiden. Mycket enkel förgasare, ser ut som ny inuti, rengjord efter konstens alla regler men flödar likväl över ändå. Vad göra? HJÄLP!
Förgasaren på en snöslunga med 8hkr Briggs& strattonmotor flödar över hela tiden. Mycket enkel förgasare, ser ut som ny inuti, rengjord efter konstens alla regler men flödar likväl över ändå. Vad göra? HJÄLP!
halvproffs skrev:Hej Totte! Allting sånt är perfekt vad man kan se. Börjar tro att det är skräp i bensinen. Ska montera filter och byta bensin sen är det bara att hoppas.![]()
Tyvärr blev Lynxen såld. Var en halvtimme för sent ute.
Skogshuggarn skrev:Gällande skoter, så skulle jag tveklöst se mig om efter en Lynx 5900 GLX från slutet av 80 talet.
En "hyfsat modern" maskin i konstruktion/utseende men ändå utrustad som en "stordragare",,,,, L/H växel/fläktkyld/50 matta, osv.
Perfekt skogsmaskin!, men det börjar vara lite svårt att få tag på ett vettigt ex,,,,,,
Slurfi skrev:Tydligen lite smaksak, pappa har en 1994 års Lynx 5900 och den kör jag cirklar kring med min Widetrak
den har bla för låga kammar i mattan och spinner direkt, och dessutom för lite hästar=härlig combo,
vinglig så man får vara beredd på snödopp jämt, oljan ska blandas i tanken och det känns inte riktigt ok
när man vant sig med separat oljetank redan för 20 år sedan. Annars är den väl ok.
Mitt råd, köp en lite dyrare maskin och bli nöjdare i längden.