Normal förstagallring är 0,07 iaf i mina trakter.
Lönsamheten med vimek maskinerna
Normal förstagallring är 0,07 iaf i mina trakter.

Jag har skruvat en hel del i Vimek 606 Biocombi -09 och är inte ett dugg imponerad av kvalitet och deras lösningar. Allt verkar vara gjort så billigt som möjligt!
# Slangarna blir det bara konstiga hål i, inga nötningsskador utan bara små hål, har nog bytt dom flesta slangarna efter dryga 800 timmar.
# Boggiebussningarna dåliga vid 650 timmar.
# Strul med värme i hytten, blev bra efter installation av expansionskärl
# Bussningar i fälldonet bytt två gånger, alldeles för dålig kvalitet på flertalet bussningar.
# Problem med hjälpdrift på boggien, idiotisk konstruktion, mycket bättre gjort på en ATV-vagn.
# Kranen har renoverats och förstärkts. Dessutom är det slangar efter hela kranen som är dryga att byta. Varför inte rör, efter bom och sticka. Det blir ju dyrt och krångligt att byta!?
# Motorn är ju på tok för liten, 24,5 hk. Maskinen väger tom 3280kg , plus en maxlast på 3000kg. Totalt skall en motor på 24,5 hk förflytta 6280kg med ett variatorsystem dimensionerat för en snöskoter i oländig terräng. Den får ju slita hund, det går inte fort!!!!!!!! Våran motor har börjat dra ordentligt med olja, innan 1000 timmar blir det nog motorbyte.
# Förarkomforten är ju inte bra, känns ju som att sätta sig i en 20-30 år gammal traktor. Dessutom sitter servoslangarna till spakarna helt öppna. Så fort det blir lite läckage får du olja på golvet, vilket har hänt i våran maskin.
Skulle kunna nämna ännu mer som inte är bra! Men nu får det räcka!!!
Nä ta och sätt en klipp på en liten skördare, och skota med en mindre skotare
Tack för mej!
Rotröta skrev:Vi har en 606tt och den drar bra på skogsbilsvägen som är plogad men i skogen drar den inte bra .
Vad har ni för snödjup?
Kjörde hela lördagen i bestand och gick hur bra som helst.
[img]DSC00601%20(704%20x%20528).jpg[/img]
[img]20100228121600(1)%20(760%20x%20427).jpg[/img]