Små skogsmaskiner och övriga maskiner

bioklipp

4 inlägg 451 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

bioklipp

Töre  
#910840Har snöat in på bioklipp , men osäker på om det är bra eller inte .
Dels funderar jag på om traktorn har tillräklig hydraulflöde ,Valmet 605 tryck 180 bar flöde 50 liter (tror jag ).
Sen har jag en 5tons grävmaskin ,den har väl troligen högre flöde o tryck .
Men grävmaskin i skogen nja , stubbar och larver brukar inte funka bra rätt som det är far larven av , annars inser jag att när du väl är på plats och kapar av så funkar väl grävmaskin bättre , skogskrannen dinkar och far mer , men du kan last direkt , eller kan man det ?
Vore kul med lite ider måste vara många som har testat.

TS
Kranman

Re: bioklipp

Töre  
#910841Ska tillägga att jag vill ha en enkel, inte sån där som samlar ihop många träd .

TS

Cat554  
#910846Hur tänker du använda den?
Frågar då jag hadde samma tanke og satte en på en 5-tonnare. Larvarna går, men bommen står ju rett fram, så man kan inte vända seg om. Vägarna skal vare bredare enn jag aksepterar.
Funkade att röja markkanter ock putta rett i flisarn, men var gladare då den var solgt enn då jag köpte den.
OH

Töre  
Cat554 skrev:Hur tänker du använda den?
Frågar då jag hadde samma tanke og satte en på en 5-tonnare. Larvarna går, men bommen står ju rett fram, så man kan inte vända seg om. Vägarna skal vare bredare enn jag aksepterar.
Funkade att röja markkanter ock putta rett i flisarn, men var gladare då den var solgt enn då jag köpte den.
OH

Jag tänker väl ha den på skogsvagnen , ta dikeskanter vägkanter gallra in planteringar utmed vägar ,ta ner ved .

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar