Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken billig ATV kan passa?

5 inlägg 1243 visningar 4 följer Svara, dela mm...  

Vilken billig ATV kan passa?

Larsa100  
#906908Önskar tips på prisvärd ATV, UTV för att ta mig och motorsåg eller röjsåg ut i skogen snabbt, enkelt och lättstartat utan motorvärmare eller annan process för att komma ut på korta (tränings) pass på nån timme. Behöver inte vara något större fart i. Bonus är om det går att koppla liten vagn med dragkula för att köra lite löv eller ved. Bonusbonus om den har vinsch och kan spela in lite lättviktsgrejer. Önskar noll mek-tid och den behöver inte köras på väg.. har traktor för att hämta men den är så långsam i starten . Lågt pris är hög prio.

Har nån något förslag? Verkar som att allt på blocket kostar 55kkr+?

TS
Kranman
Användarvisningsbild

Re: Vilken billig ATV kan passa?

Granstorp  
#906915Mitt enda råd är, köp en begagnad kvalitetsmaskin istället för en eventuellt ny kinesmaskin!

Elmhult  
#906963Vi har en Polaris 570. Hade en 850 tidigare. Om Polaris är kvalitet för fyrhjulingar måste kineserna vara otroligt dåliga för den här polarisen är en plastig historia. Allt är löst och fladdrar. Den har haft otroligt mycket problem med att bromsarna ligger på och då stänger den ju ner motorn. Lever inte upp till förväntningarna. Så om det är en nivå för kvalitet så måste kineserna vara helt fruktansvärt dåliga. Hoppas japanerna är bättre. Den gamla 850 var stabilare. Dessutom ett kraftpaket.

Riga  
#906964Har en Honda 450 från 98. Den är som ett spett. Stel odiffad bakaxel. Ingen lågväxel men 1án är riktigt låg.
4 kedjor på nu och kör nästan överallt. Några plåtbitar under för att skydda kardan och axlar. Gav 42 ex moms för tre år sedan.
Ingen busmaskin, en ren arbetshäst. Vinsch.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#906971Jag har en Kines (Goes) använder den som TS. Frakta röjsågen, någon spade för dikesrensning.
Problem har varit batteri och fått byta tändningslåset.
Är nu inne på sitt 10:de år.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).