Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydrovåg sg10

9 inlägg 1340 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Hydrovåg sg10

Hydrovågsg10  
#900716Hej har precis införskaffat mig en hydrovåg sg10. Jag skulle behöva få tag i spaken som är till extrauttaget den som är där är avbruten. Själva flänsen som är på paketet som spaken sitter i. Mvh Tommy

TS
Kranman
Användarvisningsbild

Re: Hydrovåg sg10

toker72  
#900758Hydraulpaketet är nordhydraulik och tror det heter RS210 fanns i alla fall delar att köpa för några år sen.

Användarvisningsbild

Hydrovågsg10  
toker72 skrev:Hydraulpaketet är nordhydraulik och tror det heter RS210 fanns i alla fall delar att köpa för några år sen.

Hej. Du vet inte vad det är för hjulaxel på dom ? Skulle behöva få tag på nya bromsbackar. Mvh

TS
Användarvisningsbild

toker72  
#907572Nej tyvärr och har slängt min axel som jag hade över efter ombyggnad till 4wd annars hade du kunnat fått den komplett med broms. Kolla med Huldins dom hjälpte mig med prylar till ventil paketet så har du tur får du prata med rätt person.

Användarvisningsbild

Hydrovågsg10  
#907577Ok vad synd. Satte du dit en axel med drift eller hjulmotorer ?

TS
Användarvisningsbild

toker72  
#907579Satte dit en diffad axel från en Volvo 945 kortade den på ena sidan och förlängde den andra sidan så diff klumpen hamnade förskjuten åt ena sidan. Sen blev det en kort kardan till en hydraul motor som satt monterad så man kunde dra den bakåt så kardanen gick isär i splines kopplingen när man skulle dra den efter bilen och sen lätt koppla in driften när man skulle använda maskinen. Hydraul motorn satt under en lucka på den plana delen av maskinen där så bara vika upp och dra ur en spring och dra isär.

Användarvisningsbild

Hydrovågsg10  
#907585Det är ju jäkligt bra då kan du dra den efter bilen och besiktiga oxå ? Jag byggde grävelegant på min i vinter väldigt användbart.

TS
Användarvisningsbild

toker72  
#907607Hade planer på att bygga dit en elegant men blev inte av och nu är den såld.

prippsblå  
Hydrovågsg10 skrev:
toker72 skrev:Hydraulpaketet är nordhydraulik och tror det heter RS210 fanns i alla fall delar att köpa för några år sen.

Hej. Du vet inte vad det är för hjulaxel på dom ? Skulle behöva få tag på nya bromsbackar. Mvh

Hej! Vad jag ser är det Knott 200x30 bromsbackar du ska ha. Sök på ditt registreringsnummer på tex Valeryd så blir det rätt.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
<FTG
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).