lör 10 maj 2025, 07:40#880331Hej! Vad har Skogsforum för erfarenheter av Huddig 1160? Har letat en tid efter en grävlastare som kan hjula en bra bit då den ska få jobba både på farsans och min gård, fågelvägen är det 15 km så inga långa sträckor emellan. Vi hittade oss en Huddig 1160 03:a tillslut där mycket är gjort och dessutom med hyffsat få timmar. Är utrustad med lift som vi kan ha mycket nytta av. Någon som har lite tips & trix? Något att tänka på? Mycket knappar och elektronik som man ska försöka lära sig. Har ingen direkt erfarenhet förutom att man grävt lite med en gammal Hymas, så blir ett nytt kapitel i livet 😁
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Köpt Huddig 1160
TS

lör 10 maj 2025, 13:46#880350Jag har kört mycket Huddig. Trevliga maskiner som fungerar till mycket! Bli inte för bekväm med att gräva utan att fälla ner stödbenen åtminstone halvvägs ner. Det är lätt att riva bort rörledningarna på bommen annars om man glömmer bort att stödbenen är uppe. Hur ser armstöd och paletterna för knapparna ut? Kanske kan jag guida dig genom det mest nödvändiga. Rekommenderar också Facebook-gruppen "Huddig". Putte där inne kan Huddig utan och innan om ni behöver hjälp vid eventuella problem.
Självverksam i mer eller mindre omfattning.
lör 10 maj 2025, 16:54#880361
Tack för tipset med stödbenen. Vi får hem maskinen kommande vecka men har en bild på armstöden och paletterna,är just dessa funktioner som man inte riktigt känner sig hemma med.
Gick faktiskt med i den gruppen häromdagen, verkar finnas mycket info att tillgå där inne.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
framhjul skrev:Jag har kört mycket Huddig. Trevliga maskiner som fungerar till mycket! Bli inte för bekväm med att gräva utan att fälla ner stödbenen åtminstone halvvägs ner. Det är lätt att riva bort rörledningarna på bommen annars om man glömmer bort att stödbenen är uppe. Hur ser armstöd och paletterna för knapparna ut? Kanske kan jag guida dig genom det mest nödvändiga. Rekommenderar också Facebook-gruppen "Huddig". Putte där inne kan Huddig utan och innan om ni behöver hjälp vid eventuella problem.
Tack för tipset med stödbenen. Vi får hem maskinen kommande vecka men har en bild på armstöden och paletterna,är just dessa funktioner som man inte riktigt känner sig hemma med.
Gick faktiskt med i den gruppen häromdagen, verkar finnas mycket info att tillgå där inne.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar