Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Rottne H8. För högt knivtryck och förval trädslag

4 inlägg 1006 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne H8. För högt knivtryck och förval trädslag

morslillaolle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802158 Hej!
H8 med dasa4.
Fråga 1. Kvistknivarna ligger på med för mycket tryck. Stammarna blir nästan helt skalade. Jag har gått in i inställningar och sänkt ned till 20-30, men ingen skillnad. Se bilder. Vad göra?

Fråga 2. Har varit borta från maskinen länge. Förvalsknappen högst upp på höger spak fungerar inte. Jag får använda de två förvalsknapparna på vänster palett istället (en tall och en gran på resp knapp).
Vad göra? Missar jag att aktivera något?

Mvh



   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H8. För högt knivtryck och förval trädslag

Tralsmo  
#802170 Nu är ja ju ingen hejare på h8.

Men just i dessa tider så savar de ordentligt å då åker barken väck i stora sjok hur du än sätter knivtryck.
Dom stora problemen då brukar vara längd mätningen.

Angående knapparna så kan du gå in i service menyn å kolla om knappen ger ifrån sig signal. Annars är brytaren kass å då måste den paletten bytas.
Hur de går till kan ja inte förklara. De ä för länge sen ja pysslade me dasa.

Användarvisningsbild

Re: Rottne H8. För högt knivtryck och förval trädslag

morslillaolle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802191 OK! Tack!
Någon med mer svar?

Eller som vet hur jag hittar "Avbrott på utgång 32"?
Mvh

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8. För högt knivtryck och förval trädslag

bodaedet  
#802240 Vill minnas att det finns en meny diagnostik eller liknande, välj där utgångar där ser du vilken funktion du har avbrott på. Att du har högt knivtryck kan bero på detta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).