Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Järhästen Flex service..

10 inlägg 2498 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Järhästen Flex service..

Pe_Er_79  
#797222 Tycker Lennartsfors dokumentation är väl "simpel"
Någon med kunskapen, som kan beskriva vart jag hittar alla servicepunkter? Bilder är givetvis alltid välkomna.
Motoroljebyte har jag koll på.

Men växellådan, vart är påfyllning/nivå kontroll?
Stämmer det att avtappning saknas, och att oljan måste sugas upp genom påfyllning?

Övriga punkter som ska fettas in, vart hittar jag dom?

Nåt mer jag bör tänka på?



   TS
Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

Hema  
#797365
Pe_Er_79 skrev:Tycker Lennartsfors dokumentation är väl "simpel"
Någon med kunskapen, som kan beskriva vart jag hittar alla servicepunkter? Bilder är givetvis alltid välkomna.
Motoroljebyte har jag koll på.

Men växellådan, vart är påfyllning/nivå kontroll?
Stämmer det att avtappning saknas, och att oljan måste sugas upp genom påfyllning?

Övriga punkter som ska fettas in, vart hittar jag dom?

Nåt mer jag bör tänka på?

Lennartsfors erbjuder ingen bättre dokumentation på hemsidan? Om inte ring dem!

Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

Pe_Er_79  
#797572 Inte vad jag sett, det är klent även på hemsidan.
Har lokaliserat pluggen till växellådsoljan iaf. Ett steg i rätt riktning. 👍 Jag letar vidare efter fler servicepunkter när tid finns..

   TS
Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

Hema  
#797604 Lite kuriosa.. De la ned Hjulhästen bara sådär, inte ett knyst hörde jag.

Användarvisningsbild

Re: Järhästen Flex service..

Erik redin  
#799453 Skulle vara trevligt om Järnhästen kunde göra en film om service på sina olika modeller 😉

Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

Pe_Er_79  
#799477
Erik redin skrev:Skulle vara trevligt om Järnhästen kunde göra en film om service på sina olika modeller 😉


Det borde dom absolut ha gjort för länge sedan!
Jag har funderat på att göra en egen.. 🙂

   TS
Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

county  
#799547 Det ligger filmer på YouTube fra lennartsfors. Så du har ikke undersøkt veldig hardt

Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

Pe_Er_79  
#799712
county skrev:Det ligger filmer på YouTube fra lennartsfors. Så du har ikke undersøkt veldig hardt


Ja det gör det.. Men ligger det filmer från Lennartsfors, där dom går igenom samtliga servicepunkter på olika modeller av järnhästen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#799744 Den är väl inte mycket krångligare än ett järnspett? Byt motorolja och tryck i fett om du hittar någon śmörjnippel. Klart!

Avatar Fallback

Re: Järhästen Flex service..

Hema  
#799750
Pe_Er_79 skrev:
county skrev:Det ligger filmer på YouTube fra lennartsfors. Så du har ikke undersøkt veldig hardt


Ja det gör det.. Men ligger det filmer från Lennartsfors, där dom går igenom samtliga servicepunkter på olika modeller av järnhästen?

Jag tycker som du att det borde finnas. Ger samtidigt bra PR för företaget och kunden känner sig än mer trygg i sitt köp och ägande.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).