Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

8 inlägg 1624 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

Salomon  
#769424 Hejsan !
Har en gammal trotjänare där radiostyrningen till vinschen lagt av finns ström fram till kretskortet och sändaren verkar fungera, ström i 9 volts batteriet. Vet nån ngt om vad som kan vara ett vanligt fel? Kan det vara magnetventilen till hydralkolven som lagt av? Kan det finns ngn ny enhet att köpa som passar till en så gammal maskin ??



   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

Erre  
#769437 Får du ut ström till hirschmann kontakten ifrån kretskortet?

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

Salomon  
#769558 o vad är det ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

Erre  
#769568
Salomon skrev:o vad är det ?

Kontakten som får magnetspolen att dra. Har du ström ut i den så är det inte fel på kretskortet

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

Erre  
#769572 Jag har köpt en ny sändare och mottagare på ebay då orginal säckat ihop. Fick inte ut någon ström ifrån kretskortet till hirschmann kontakten.
500kr.
30m räckvidd påstår dom. Ska monteras nu i höst.

Avatar Fallback

Re: Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#769583 Ta de försiktigt när du börjar använda den, hade en till utseendet lika dan till min vinch innan som jag upplevde hade en liten otäck fördröjning vid start o stopp jämfört med den från teleradio? jag haft innan och köpte sen.
Dessutom var de osäker start om jag stod bakom ett träd.
Dessutom glöm inte stänga av sändaren varje gång du använder den då de sitter ett udda batteri i den, inte som teleradions 9v som varar i en evighet utan avstängningsknapp

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

Erre  
#769599 Tackar för varningen.
Ska testa och se om det är något att ha. Annars får man köpa bättre grejer.

Så som vinschen regleras på 1501 så blir det alltid en fördröjning. Både vid vinsch in och när man släpper knappen och den ska stanna.

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501 -89 radiostyrningen till vinschen

Salomon  
#769615 Ok bra tips. Har försökt få loss den kontakten men skruven verkar har rostat fast, får nog vrida av den så jag kan kolla om magneten får ngn ström. Kan kanske vara den som gett upp´.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar