Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hyprobärare

22 inlägg 4370 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hyprobärare

skotartokig  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736753 Rekommenderar du en sån typ av maskin?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hyprobärare

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736757 ...
Senast redigerad av getost91 sön 05 feb 2023, 20:09, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Hyprobärare

Dennis1982  
#736764
skotartokig skrev:Rekommenderar du en sån typ av maskin?

Jag tycker det är ett steg upp jämfört med en traktorburen. Men samtidigt är det en maskin till att underhålla.
Men smidigt att slippa hoppa upp i traktorn för korta flyttar.

Avatar Fallback

Re: Hyprobärare

skotartokig  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736768 Ja det måste bra ett evigt flyttande med traktor sen är jag lite rädd att h traktorn igång och inte ha koll på instrument som oljetryck och oljelampa

   TS
Avatar Fallback

Re: Hyprobärare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736777 Dom som använder traktorn för stationär drift av tex vattenpumpar brukar montera oljetrycksvakt som stänger av vid lågt oljetryck

Avatar Fallback

Re: Hyprobärare

Dennis1982  
#736805
skotartokig skrev:Ja det måste bra ett evigt flyttande med traktor sen är jag lite rädd att h traktorn igång och inte ha koll på instrument som oljetryck och oljelampa

Fast du har nästan ännu sämre koll med en radiostyrd bärare. Instrumenten sitter vid midjan på motordelen. Och där är man i princip bara när man startar och stoppar motorn.

Avatar Fallback

Re: Hyprobärare

skotartokig  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#737002 Men man är ju ändå i närheten och en traktor kan man inte vara utan men en bärare klarar man sig utan ett tag

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).