Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Varning för Klaravik

268 inlägg 93249 visningar 43 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724519 Vad gäller liket som jag ropade in och lyckades reklamera så blev jag överbjuden av ett automatbud. När jag inte vill bjuda mer så var jag plötsligt högst. 🤣

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

SudCaravelle  
#724525 Jag talade häromdagen med en lantbrukare som handlat på auktioner sedan långt innan internet gjorde sitt intåg. Passade på att fråga vad hans intryck är av de olika nätauktionerna. Han svarade att Klaravik har klart sämst rykte och att han själv den senaste tiden förstått att det är ännu sämre än vad han trott tidigare (av samma anledningar som redan är nämnda i tråden). Blinto och PS skulle vara bättre sa han.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

KranTompa  
#724560 Hej alla glada/ilskna här i tråden.

En stor del av det betende som Ni beskriver, har sin grund i okunskap hos Klaraviks personal.

Jag har lite koll på beganade torn/byggkranar och när det kommer till Klaraviks annonser där, så har dom helt klart ingen som helst kunskap om det som ska säljas.

På grund av detta fenomen, som säkert förekommer inom andra maskinområden områden också, så är det ett naturligt steg att kasta över allt ansvar på köparen.

Otroligt fegt av dom dock.

Vore ju på sikt bättre att rekrytera kunnig personal och skapa ett bra rykte byggt på förtroende.

Men jag antar att mitt sätt att tänka är omodernt.

//Tompa

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724564 Helt omodernt. Nu gäller det att sopa in stålar så länge det går. När det inte går längre så är det bara att försvinna och dyka upp under nytt namn. Som alla oräkneliga telefonbolag.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

KranTompa  
#724566 Skogs-Ola, kan Du leda mig till närmaste museum.

Jag hör nog hemma där. :D

Om Klaraviks agerande kan jag bara summera: Dom är i total avsaknad av förutsättningar för lobotomi.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

JohannesG  
#724592 Även om mäklaren saknar kunskap tänker jag att en seriös säljare borde ha synpunkter om vad som ska skrivas i aktionstexten.

Jag skulle ju inte vilja ha en maskin till salu utan att jag känner att texten ärligt beskriver objektets skick.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

uffejohan  
#724597 Jag har gjort en affär med Klaravik och blev mycket nöjd. Köpte 4 betongsuggor till vägspärrar och de var precis sådana som annonsen visade, grå, massiv betong. Köpa nåt med rörliga delar gör jag helst man-mot-man.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Dan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724601 Stenar funkar bra att köpa på Klaravik 👍 . Köpte en tjälkrok som var exakt enligt säljarens beskrivning. Grävmaskinen jag köpte var allt annat än säljarens omdöme. Köper på Blocket eller hos fysisk handlare fortsättningsvis.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724614 Jag har köpt via Klaravik och blev nöjd, men med de nyare bestämmelserna om köparens besiktning efter erlagd betalning
så känns det inte aktuellt igen.
Det som däremot kan vara intressant är ju om man ska sälja nåt hopplöst projekt, bara ta fina bilder och glömma nämna
det som inte är positivt, då finns ju chansen att lura till sig en rejäl hacka, om bara samvetet är rymligt nog.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

axwell  
#724623 Har budat men aldrig köpt genom Klaravik. Anledningen till att det inte blivit affär är deras villkor, dvs osäkerheten för köpare som gör att jag inte lägger högre bud än att varan kan ha fel som inte uppges i beskrivning.

Men efter att ha läst tråden här blir det inga fler bud och jag kommer inte att länka till deras annonser nån fler gång. 👎

Hoppas dom självdör, 👍

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Ljursken  
#724941
Pistongen skrev:Hur gick det Ljurksken?Har du blivit belagd med munkavle?


Jag har blivit kontaktad av David på Klaravik. Han önskade att jag skulle maila in till deras reklamationsansvarige och beskriva mina synpunkter. Jag tyckte det var bättre att hon ringde mig. Har inte hört något ännu....

   TS
Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724944 De är kanske enklare för dom att hantera en skriven reklamation än att behöva skriva den själva

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

hfab  
#724947
1629991612_screenshot_2021-08-26-17-22-53.png


Det är förmodligen en scania 😉

@Kvicklund

Ni har nog en del att styra upp om ni vill behålla någon form av trovärdighet.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

tallen100  
#724948 😂 😂

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Ljursken  
#724953
hfab skrev:
1629991612_screenshot_2021-08-26-17-22-53.png


Det är förmodligen en scania 😉

@Kvicklund

Ni har nog en del att styra upp om ni vill behålla någon form av trovärdighet.


Åhhhh.... man tar sig för pannan....!!!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).