Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Varning för Klaravik

268 inlägg 93219 visningar 43 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Pistongen  
#724333 Hur gick det Ljurksken?Har du blivit belagd med munkavle?

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Elmhult  
#724336 Jag utgår från att det är oftast skräp på både Blinto och Klaravik. Om det inte står det motsatta. Sen ser man ju att en del av deras personal inte vet vad det är dom skriver objektbeskrivning på. (Vinsch med elhandtag läste jag nyligen på en annons om en skotare - vad fan är det?)

Men du ska ju enligt som själva iallafall kunna neka om det skiljer sig väsentligt från objektbeskrivningen. Tolkningsfråga.

Man får utgå från att det är skräp och buds därefter.
Trucken jag köpte i somras skulle ju bara behöva allmän översyn och nytt batteri.

Haha

Hahahaha

Hahahahahaha!!

Men jag resonerade som så att bara kolvarna och hydraulmotorn var värd mer än vad jag betalade för den. Fick dock igång den efter lite pyssel.

Saknar hederliga auktioner.
Men du har ju rätt att kontakta advokat och stämma dom. Man ska nog vara jävligt försiktig med att agera på egen hand. Dock är jag ganska säker på att det har dom också gjort för längesen och den som förlorar är helt säkert du.

Utgå som sagt alltid från att det är skräp du köper. Hade det inte varit skräp hade de ju välkomnat ett besök innan. I längden går det inte att bedriva verksamhet om man lurar kunder så att ...

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Amatörhuggare 62  
#724340 Ja kan stå,mycket fel.
Inte ens rätt maskinslag.
Såg d häromdagen senast. Behövs det ingen kurs. ?? 😀
Själv måste man, ju ha en hel, hästhandlarplånbok.
Full m plastkort 😀
Känner en som, ropa in nästan ny Catgrävare. På Danska klaravik. Gick inte så bra. Inte ens kampanjerna,va gjorda på den. 🤔 😥 👎

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

hfab  
#724342 Kollade på en servicevagn på klaravik.
Enligt objektbeskrivningen så hade den dubbelsäng.
Skitbra tänkte jag! Då kan jag ha gumman med i skogen 👍
Tyvärr visar det sig att den så att säga var dubbel på höjden, och då kändes det inte lika inspirerande längre!

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

svampbob  
#724360 Det är nog väldigt svårt att hitta bra besiktningsmän. Jag har en kompis som är en allkonstnär och har gjort många besiktningar. Han har sagt upp sig och försöker ägna sig åt annat och dom försöker ständigt få honom att börja om. Jag tror att han jobbar sporadiskt åt Blinto efter att ha jobbat åt KVD och Klaravik.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

hfab  
#724365
svampbob skrev:Det är nog väldigt svårt att hitta bra besiktningsmän. Jag har en kompis som är en allkonstnär och har gjort många besiktningar. Han har sagt upp sig och försöker ägna sig åt annat och dom försöker ständigt få honom att börja om. Jag tror att han jobbar sporadiskt åt Blinto efter att ha jobbat åt KVD och Klaravik.

Jag kanske skulle ta och lämna skogen och söka jobb som besikningsman.
Det kan ju va kul att åka runt och provköra all möjlig skrot.
Dessutom är jag fenomenal på att hitta fel hos allt och alla. 😉
Jag skulle förmodligen kunna sänka försäljningen på auktions siterna med flera procent

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

halvproffs  
#724382 Är det inte svårt att göra fynd på klaravik?
Tycker att reservationspriserna är så höga.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Elmhult  
#724384
halvproffs skrev:Är det inte svårt att göra fynd på klaravik?
Tycker att reservationspriserna är så höga.

Fynd är nog svårt. Men jag tycker min truck faktiskt var ett fynd. Vi köpte grävmaskin för något år sedan, den kom inte upp i reservationspriset men säljaren släppte den ändå. Den har fungerat otroligt bra. Inga problem alls. Peppar peppar.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Elmhult  
#724395 En grej jag kom att tänka på är hur det budas ibland. Säg att buden ligger och skramlar på nån tiotusenlapp och det är fem dagar kvar. Plötsligt kommer någon ny budgivare och dammar in 100,000!!! Varför? Man kan ju misstänka budfusk där om man är lagd åt det hållet. 🤔

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724401 Vad jag inte förstår är dom som lägger budet 100kr på nåt som kommer kosta 20000 eller mer…
Är de hoppet på de ultimata fyndet?

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Elmhult  
#724402
gnisten83 skrev:Vad jag inte förstår är dom som lägger budet 100kr på nåt som kommer kosta 20000 eller mer…
Är de hoppet på de ultimata fyndet?


Jaha, okay då.

Eftersom de inte meddelar att ett objekt du favoritmarkerat är på väg att avslutas så lägger iallafall jag lägsta möjliga i början på auktionen så man får en påminnelse när det börjar närma sig.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724404 Jo men de är ibland ett budgivningsrace på denna lingonnivå

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Elmhult  
#724405
gnisten83 skrev:Jo men de är ibland ett budgivningsrace på denna lingonnivå


Kanske är flera intressenter eller så ligger det autobud. Men det är kanske du som är herr Hundratusen? Så det blir rejält gjort menar du? 😉

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724406 Haha nä
I den prisklassen hade jag definitivt vilat se maskinen irl 😉

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

SudCaravelle  
#724409
Elmhult skrev:Man kan ju misstänka budfusk där om man är lagd åt det hållet. 🤔


Det förekommer utan tvekan budfusk på Klaravik. Det gör det i och för sig mer eller mindre i alla andra plattformar och budförfaranden också. Frågan är dock om Klaravik är inblandade i fusket eller inte.

Oavsett vilket, som tidigare nämnt i tråden, så håller Klaravik på med organiserat bedrägeri.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).