SudCaravelle skrev:Kvicklund skrev:Hej på er!
Jag jobbar på Klaravik och har med nyfikenhet följt diskussionen i tråden...
Har ni ytterligare input på hur vi kan bli bättre, hojta gärna! 👍
/David Kvicklund, kommunikatör, Klaravik
Mycket bra initiativ av er att delta i tråden. Jag har input på hur ni kan börja.
1. Upphäva Ljurskens avstängning.
2. Öppna Ljurskens tidigare reklamationer och behandla dem på både ett etiskt och konsumenträttsligt korrekt sätt så att Ljursken går skadefri ur de affärer där säljaren ljugit eller undanhållit viktig fakta om maskinens verkliga skick.
3. Be om ursäkt till Ljursken
4. Upprepa för alla andra kunder som blivit behandlade på samma sätt.
Vad anser ni på Klaravik om förslaget?
Stort tack för ert stöd i detta.
Kan då lägga till listan att jag nu blivit "hotad" av Klaravik med att jag skall betala minst 500:- per vecka i hyra för att jag inte har hämtat varan som jag "köpt"
Samt att jag nog kommer att drabbas av ett skadestånd från deras sida...
Kopierar texten från Klaraviks mail här så att även David Kvicklund ser detta klart och tydligt !
"Hej!
Det här ärendet är avslutat.
Hämtningen måste göra upp med säljaren, hämtas den inte så kan det hända att skadestånd och avgifter för utebliven hämtning tillkomma enligt våra köpevillkor
Ha en trevlig helg!
Med vänliga hälsningar
Therese A
Kundtjänst
Klaravik AB
Vxl: 054-15 13 04"
Valtra C100
Valmet 705 skogsutrustad.
Valtra (junkkari) 12t 4WD kärra med 600 hjul o Cranab fc45dt
Valmet 604, 502
Volvo EC140, EC55B
Rottne 2000
Timberjack 810B