Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Varning för Klaravik

272 inlägg 94389 visningar 44 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Erre  
#758400 Visar väl bara vilka idioter dom är på Klaravik. 🤦

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Axl  
#760563 https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /101394504 Har verkligen en sån här AC?

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760571 De fanns plats o möjlighet att beställa den orginal med ac i 505-905

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Martin Växjö  
#789742
Ljursken skrev:Blir ju tvungen att dela med mig av några rubriker som den vassa personalen på Klaravik knåpat ihop på objekt från deras sida idag:

Baka Agri. Visst är det lätt att slinta på tangenterna (bala agri) men 5 ggr? Eller är det månne ett tillbehör för sockerkaka?
Slotter. Är det månne en slåtterkross som bor lite mer kungligt?
Minskotare. Kanske används inom försvarsmakten för att köra ut sprängkapslar ur skogen? Skriver man fel 3 ggr så är det nog ingen Miniskotare.
Stengrep. Nja det är en gödselgrep så den håller nog inte riktigt för storsten...
Energiknippe Naarva 1500. Min personliga favorit! Måste vara en extra energisk och snabb trädklipp. Vill ha!

Trevlig måndag på er alla!


Har skummat denna tråden i en timme nu. Orkar snart inte mer eftersom jag fastnade på detta inlägget och skrattar okontrollerat. Uppfattar för tillfället inlägget som hejdlöst roligt 😁. Får nog snart gå i lägga mig

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Anawilliam850  
#789752 It sounds like you have had negative experiences purchasing equipment through the auction company Klaravik. You have experienced multiple instances of inaccurate descriptions and faulty equipment that the company refuses to take responsibility for. They also require payment in advance and do not allow for inspections before purchase, leaving buyers at their mercy. You warn others to be cautious when using this company and to be aware of their terms and conditions. It is important to do your research before making a purchase, and if you suspect any inaccuracies or issues, it is best to address them with the company as soon as possible.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

JohannesG  
#789769 @Seb macahan
Hur var din erfarenhet av att sälja en maskin på Klaravik?

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

uffejohan  
#791546 Ser ju ut att vara en rejäl vägsladd som river ordentligt i gruset😂

https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... vaderstad/

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791551 Har du så breda vägar så slå till 🙃

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Onlinehuggare  
#813478 Nu har Klaravik försökt lura mig på denna https://www.klaravik.se/auktion/produkt/1483796-hjullastare-volvo-bm-4400/

Jag utgår ifrån att allt som säljs på nätuktionerna (dvs sådant där man vägras besiktningsrätt före köp och erlagd betalning) har dolda fel, och jag anpassar mina bud efter det.

Händelseförlopp
- La högsta budet på 63 000 kr
- Säljaren ville ha 100 000 kr. Svarade att jag kunde betala det, men då skall jag besiktiga maskinen först. Det ville dom inte gå med på.
- På bilderna syntes det ett ordentligt oljeläckage, men det stod inget i beskrivningen om det. Klaravik försökte sälja denna i början av sommaren också, och då kom jag ihåg att läckaget var omnämnt. Påpekade detta och fick då besked om att läckaget var lagat.
- Gick med på att gå upp till 85 000 kr baserat på att läckaget var åtgärdat.
- Efter betalning fick jag säljarens kontaktuppgifter och ringde denne för att avtala hämtning. Får då besked av säljaren att läckaget ej är åtgärdat, men att de skall fixa det.
- En vecka senare är jag på plats med lastbil för att hämta. Deras lagning av läckaget består av kemisk metall eller liknande som de bara kladdat på, vilket inte tätat någonting. Det fullkomligen pissar ut olja.
- De hade även sagt att glappet i maskinen var minimalt. Flera leder i aggregatet glappade riktigt ordentligt.
- Dessutom var en tiltkolv skuren, vilket inte syntes på bilderna men man såg det direkt när man var på plats.

Det är avtalsbrott att läckaget ej var åtgärdat samt att glappet var mycket större än vad det var utlovat att det skulle vara. Säljaren gick direkt med på att häva köpet, och tack vare det gick det smidigt att få tillbaka pengarna från Klaravik.

Oavsett vilket så är detta rent bedrägeri och säljare och Klaravik är i maskopi.

Eftersom det här var delvis en muntlig förhandling och muntliga avtal ingicks spelade jag in alla telefonsamtal med både säljare och Klaravik. Jag kommer att kräva säljaren på kostnaden för lastbilstransporten som gick tomhänt hemåt eftersom de bröt ingånget avtal. Filmade även glappet och läckaget. Om säljaren vägrar ersätta mig kommer dom så småningom få en kallelse till tingsrätten.

I efterhand skyllde Klaravik på att säljaren ljugit för dem. De sa även att jag fick skylla mig själv för att jag inte åkte dit och kontrollerade att säljaren höll sin del av avtalet innan jag skickade dit en lastbilstransport. Klaravik är skojare som hjälper ohederliga säljare genomföra bedrägerier.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Elis76  
#813491 Modigt att buda på en gammal lastmaskin man inte kan besikta och provköra, det hade inte jag vågat.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Grålle52  
#813503 Det enda jag köper via det är typ plogar och sånt. Inga komplexa maskiner. Isf ska det avspegla priset men folk är ju galna

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Onlinehuggare  
#813535
Elis76 skrev:Modigt att buda på en gammal lastmaskin man inte kan besikta och provköra, det hade inte jag vågat.


Ingen minns en fegis 🤪

Skämt å sido. Om någon vet om en vettig fyrhjulsdriven midjestyrd lastmaskin, ca 7-11 ton, i Skåne, Blekinge, Småland, Halland, som är till salu får ni gärna skicka ett PM till mig.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

SudCaravelle  
#813538
Onlinehuggare skrev:Jag utgår ifrån att allt som säljs på nätuktionerna (dvs sådant där man vägras besiktningsrätt före köp och erlagd betalning) har dolda fel, och jag anpassar mina bud efter det.


Har handlat av Klaravik en gång. Använde samma budstrategi som du. Mycket riktigt visade det sig att det fanns massor med dolda fel. Fel som säljaren garanterat måste ha känt till eftersom det var tveksamma lagningar efter tidigare haverier.

Har handlat en gång av Blinto. Samma visa där.

Handlat en tjälkrok av en annan onlineaktör. Där gick allt smidigt. Inte så mycket som kan gå fel med en så okomplicerad produkt.

Adrig att jag lägger bud i närheten av marknadspris hos t.ex. Klaravik. Förr eller senare kommer verkligheten att komma ikapp dessa aktörer när tillräckligt många insett vilka fifflare det är.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Onlinehuggare  
#840833
Onlinehuggare skrev:Nu har Klaravik försökt lura mig på denna https://www.klaravik.se/auktion/produkt/1483796-hjullastare-volvo-bm-4400/



Nu är samma maskin till salu på Klaravik igen 🤔 Den här gången hos en säljare i Värmland. Har i princip noll gångtid sedan förra gången. Den nya ägaren insåg nog ganska fort att det inte var lönt att göra vid denna, och skall nu med Klaraviks goda minne lura någon annan att köpa den.

https://www.klaravik.se/auktion/produkt/1885315-hjullastare-volvo-4400/

Hugade spekulanter kan vara uppmärksamma på att:
- Lastaggreagatet glappar rejält
- Vänster tiltkolv skuren
- Olja forsar ut ur ventilaketet (droppade ganska bra från några andra ställen också)
- Läckage i bromssystemet
- Kombiskopan igensvetsad
- Dörren går ej att stänga

En del av detta kan ju vara åtgärdat, men utifrån bilderna syns att vissa saker i alla fall inte är det. Att kombiskopan är igensvetsad deklarerades vid förra försäljningen, men inte nu vilket är bedrägeri (igensvetsad pga dåliga cylindrar).
Senast redigerad av Onlinehuggare tor 18 apr 2024, 11:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Mellberg  
#840836
Mellberg skrev:Är väl bara ärthjärnor som budar på klaravik.......och betalar före besiktning.... =)) =)) =))


fortsatt i stort sett lika illa, om inte värre. Läs det finstilta och sluta buda......

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).