Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Lunningsvinsh

16 inlägg 2910 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lunningsvinsh

Patrik7359  
#696086 Hej har en fransgård nv4000 med radio styrning . Funka kanon i 2h sen bara sluta allt funka har fått en ny dosa hjälpte ej någon som har en idé.



   TS
Avatar Fallback

Re: Lunningsvinsh

80-90  
#696092
Patrik7359 skrev:Hej har en fransgård nv4000 med radio styrning . Funka kanon i 2h sen bara sluta allt funka har fått en ny dosa hjälpte ej någon som har en idé.

Har du bra ström in i styrningen ?? Har du parat mottagare å sändare ??

Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Vardon  
#696113 Funkar det igen efter den har stått eller är den död alltså.

Är den död skulle jag gissa på säkring/ strömförsörjning.

Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Patrik7359  
#696119 Ja den är död varken dosan eller vinschen funkar. Det känns som att inte den nya dosan vill starta igång som den ska har försökt översätta från danska och jag vet hur allt ska funka nu men det startar ej. När jag fick hem den så funka allt direkt. Finns ström fram o hittar inga trasiga säkringar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Vardon  
#696124 Har du testat byta batteri i sändaren. Jag tycker det går fort från det att det funkar till inte funkar.

Märker du om ventilerna drar så du kan bestämma om det är vinschen eller det elektriska som bråkar. Typ om du hör ventilen dra

Avatar Fallback

Re: Lunningsvinsh

80-90  
#696133
Patrik7359 skrev:Ja den är död varken dosan eller vinschen funkar. Det känns som att inte den nya dosan vill starta igång som den ska har försökt översätta från danska och jag vet hur allt ska funka nu men det startar ej. När jag fick hem den så funka allt direkt. Finns ström fram o hittar inga trasiga säkringar.

Dra en tråd provisoriskt direkt från batteriet å kolla !! Det kan vara lite lurt å dra igång magneten

Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Patrik7359  
#696149
Vardon skrev:Har du testat byta batteri i sändaren. Jag tycker det går fort från det att det funkar till inte funkar.

Märker du om ventilerna drar så du kan bestämma om det är vinschen eller det elektriska som bråkar. Typ om du hör ventilen dra

Vinschen är död dosan har räddningsväst batteri och är helt ny fick den nya i fredags.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Patrik7359  
#696150 Laddningsbart batteri.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Patrik7359  
#696151
80-90 skrev:
Patrik7359 skrev:Ja den är död varken dosan eller vinschen funkar. Det känns som att inte den nya dosan vill starta igång som den ska har försökt översätta från danska och jag vet hur allt ska funka nu men det startar ej. När jag fick hem den så funka allt direkt. Finns ström fram o hittar inga trasiga säkringar.

Dra en tråd provisoriskt direkt från batteriet å kolla !! Det kan vara lite lurt å dra igång magneten

Har en helt ny kabel från traktor till vinschen specialgjord med säkring och allt från maskin försäljaren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

MrStraightpull  
#696154 Oops. Hämtade en likadan vinch häromdagen. Men satan vad ström styrningen behöver. Och starkt beroende av hur kallt det är. Följer!

Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Patrik7359  
#696158 Hur ser din dosa ut när du startat den på den gröna knappen blinkar knappen ovanför knappen som drar in vinschen. Vet du vad knappen längst ner är till.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lunningsvinsh

Fixaren1  
#696297 Sändardosan till min maskin tål inte att ligga i maskinen alltför länge. Den måste in i värmen. Går väl in fukt antar jag.

Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Patrik7359  
#696310 Blinkar den översta lampan när du startat dosan med täta blinkningar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Patrik7359  
#697789 Va till slut en säkring i boxen som hade gått sönder. Sitter en 20 från start bytt till 25 nu. Men akta er om ni har traktorn lite illa stående för vinschen med radiostyrning går fort o ryckigt och tar en stund innan den stannar välte traktorn igår så nu blir det nog manuellt när det är backig mark.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lunningsvinsh

Vardon  
#697795 Hum 25 a vid 12 v du skulle ha behov av ungefär 300w. Är det nån mekanisk variant som har krav på såna effekter.

Generellt brukar aldrig en större säkring lösa problem såvida det inte är nån som haft för liten eller man felsöker enligt principen där det ryker där är felet...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).