Lite inspirerad av Vedproducentens tråd för Alstor + Kranman P25 så får jag väl bjuda på en liten tråd med. Sen får vi se hur duktig jag blir på att uppdatera tråden.
Har aldrig kört skördare innan, men kommit fram till att om jag ska ha en chans att hinna med 1a o 2a gallringarna själv i skogen framöver så behövdes det ett hjälpmedel som ger mig möjligheten att fixa detta.
Sen hade det kanske varit mer ekonomiskt, iaf på kort sikt, att leja bort även all gallring och inte bara slutavverkning. Men då blir man ju bara en skogsförvaltare och det var inte därför jag tog över gården.
Sen kan väl folk tycka att detta med stegmatare är värdelöst, bla bla, men jag ska inte köra åt någon annan, och ser ingen vinst i att betala 3ggr mer för en maskin som gör jobbet mycket snabbare och sen bara står och samlar damm resten av året. Och innan jag lärt mig köra så är det inte själva apteringen som är stora tidsboven

Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto