Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Usewood Combi Master

55 inlägg 24470 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Niklas berggren  
#757688 Hur gör jag som ägare till maskin om jag behöver råd angående service/problem med maskinen som kan dyka upp, eller tex uppdatering av mjukvara?

Tidigare har jag fått lösa det själv. Som en sådan enkel sak att köpa servicepaket, drivremmar, reservdelar är kämpigt. Har oftast alltid fått svaret att jag ska kolla på biltema osv. Vilket resulterade i att personalen jagade reservdelar i 2 dagar vid förra servicen. Det blir inga billiga filter det inte.

Finns det planer på att öppna en verkstad/återförsäljare som KAN dessa maskiner samt lagerför diverse artiklar i Sverige?

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Usewood Sverige  
#757698 Usewood är öppen för förslag på samarbete i olika former av representation som exempel återförsäljare, service, lager, agent. Iom att Usewood Estland i början av året tog över hela organisationen innebär det att alla marknader behöver byggas upp på nytt. Svårigheter för en producent i ett annat land är många men två viktigaste är a) marknadsföring (pre-sale) och b) eftermarknad med service, tilläggsförsäljning, uppgradering mm. Även om samarbetet inom EU har lättat väsentligt allehanda leveranser och resor kan avståndskostnad hindra ett effektivt system.
Reservdelar finns i två kategorier: märkesspecifika och allmänna. Det senare kan det finnas fördelar att införskaffa inom landet då möjligen tillkommer ett lägre leveranspris på det. Märkesspecifika reservdelar kan endast fås från producenten (ibland finns b-delar annanstans) eller dennes återförsäljare. Vi har idag inte etablerat några återförsäljare i Sverige men är intresserade av det och jobbar för att hitta lämplig åf med servicekapacitet. Under tiden föreslår vi att söka märkesspecifika reservdelar direkt från tillverkaren genom vår hemsida.

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Niklas berggren  
#757700 Låter bra! Jag inväntar information då 👍

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Sjedda  
#757860 You should contact: kai@skogservice.no
He sells the Malwa machines in Norway, so maybe hes interested in the Usewood aswell :)

https://skogservice.no/

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Skogly  
#766611 Er det noen som vet noe mer om Usewood?

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Niklas berggren  
#775372 Händer det något? Nu var det några månader sedan, verkar helt dött 😮

Avatar Fallback

Re: Usewood Combi Master

Cat554  
#775423 Man kunne se Usewood i bakgrunden på reportaget från Logbullets messedeltagande i Belarus for en tid sedan. Då i rød färg. Har dom meldt seg inn i Belarus anser jag dom for ute her.

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Sjedda  
#786988
Cat554 skrev:Man kunne se Usewood i bakgrunden på reportaget från Logbullets messedeltagande i Belarus for en tid sedan. Då i rød färg. Har dom meldt seg inn i Belarus anser jag dom for ute her.


KF Auto?https://youtu.be/xLwaTaUxJZc?t=71 :-? :-?

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Sjedda  
#786991
Sjedda skrev:
Cat554 skrev:Man kunne se Usewood i bakgrunden på reportaget från Logbullets messedeltagande i Belarus for en tid sedan. Då i rød färg. Har dom meldt seg inn i Belarus anser jag dom for ute her.


KF Auto?https://youtu.be/xLwaTaUxJZc?t=71 :-? :-?


QR-Kode = https://kf-auto.by/

Användarvisningsbild

Re: Usewood Combi Master

Usewood Sverige  
#806046 Hej alla. Usewood har tidigare haft kundrelation med Belarus, dock långt innan dagens situation. Det är helt rätt noterat att man ser en av våra maskiner i nämnd video, men den levererades 2021. Usewood har inget samarbete med Belarus fr o m förra året.

Edit: Maskinen i videon skickades i delar och komplekterades av KF Auto. Den används som visningsexemplar på mässor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).