Jiiiirgen skrev:Hade också problem med det på lastbilen på framhjulen. Vi satte två vanliga kedjor i ett kryss på utsidan då slutade det vandra och kränga av.
Mikael skrev:Hamrin skrev:Men man måste väl förlänga alla tvärgående kättingar? 10 st. ungefär
Nja jag tänkte inte så, går det inte och spänna åt sidokedjorna om man förlänger slitkättingen. Tänkte mest som ett test för att det inte är så omfattande jobb.
Sen hjälper inte det så är jag rädd för att det blir som du skriver, mycket jobb.
Är det 100% att det är rätt storlek på kedjorna för jag tycker de ser lite smala ut.
Hoppas det löser sig för dig.
Hamrin skrev:ÅsaNisse skrev:Det kan bero på att kedjorna är lite för hårt spända. Det ska gå att få in handen mellan slitlänken och däcket vid klockan 5 eller 7. Då brukar de vandra lite på däcket men ändå hålla sig på plats. Om de börjar krypa på snedden är det bara att åka en sväng på väg i 30km/tim så lägger dom sig till rätta igen.
Hand eller knytnäve?
Fredi skrev:Hamrin skrev:ÅsaNisse skrev:Det kan bero på att kedjorna är lite för hårt spända. Det ska gå att få in handen mellan slitlänken och däcket vid klockan 5 eller 7. Då brukar de vandra lite på däcket men ändå hålla sig på plats. Om de börjar krypa på snedden är det bara att åka en sväng på väg i 30km/tim så lägger dom sig till rätta igen.
Hand eller knytnäve?
Knytnäven skall gå emellan. Det skall vara en "påse" framför hjulet vid marken när du kör framåt o bakom om du backar. Då funkar kjedjorna som planerat, rör sig i mönstret o rensar sig själva från lera och is.
valtra mega skrev:De borde göra film när de kör 45-55 km/h skärmarna blir inte gamla på den traktorn då