Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

260 inlägg 62465 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Film från igår

Sisyfos  
#550840 Svårt att filma och köra samtidigt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#551302
1550077032_image.jpg

Utbildning är också viktig :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Film från igår

Rødskogogfjell  
#551438
Sisyfos skrev:Svårt att filma och köra samtidigt.


Ser jo veldig bra ut. Min 460 er snart på vei hjem til meg, vurderer å sette på den minste jobo stegmateren ST50. Hva tenker folket om det?

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

svampbob  
#551439 Det är lättare att gallra än att hitta tiden till att gallra. Jag har i vinter hunnit med 6 ha gallring och då har jag försakat allt annat arbete hemma och i princip alla nöjen.

Användarvisningsbild

Re: Film från igår

JohannesG  
#551451
Rødskogogfjell skrev:
Sisyfos skrev:Svårt att filma och köra samtidigt.


Ser jo veldig bra ut. Min 460 er snart på vei hjem til meg, vurderer å sette på den minste jobo stegmateren ST50. Hva tenker folket om det?

Köp något större. Inget fel på Jobo om du klarar dig med den klena kapdiametern. Men ser inte vitsen med ett kortare steg på den maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Rødskogogfjell  
#551459 Tenker å bruke den delvis til rydding av mindre trær på beiter og åkerkanter, litt som en klipp. Og ser derfor for meg at den kompakte utførelsen er en fordel.(Skjønner at en klipp er bedre, men har ikke økonomi til både stegmater og klipp) I tilegg er vekten på 200kg en fordel, K35 krana er ikke så sterk med fullt utskyt.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

svampbob  
#551462
Rødskogogfjell skrev:Tenker å bruke den delvis til rydding av mindre trær på beiter og åkerkanter, litt som en klipp. Og ser derfor for meg at den kompakte utførelsen er en fordel.(Skjønner at en klipp er bedre, men har ikke økonomi til både stegmater og klipp) I tilegg er vekten på 200kg en fordel, K35 krana er ikke så sterk med fullt utskyt.


Kranmans prototyp skördare har JOBOs lilla aggregat. Det kom en film i veckan på den på youtube.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Rødskogogfjell  
#551537 Ja synest den såg bra ut til mitt bruk, samt at den er kompakt som jeg ser på som en stor fordel

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

sundelius  
#551595 Väldigt roligt och spännande att vi blir fler på Sfo med 460 \:d/

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#551603 Min korta reflektion är väl att visst hade jag kunnat tjäna på ett aggregat som varit lite lättare. Framförallt när man är på lite längre arm. Å andra sidan hade jag inte klarat att vara där jag är med ett så mycket mindre aggregat så det beror väl mycket på vart du tänker vara.

Håller med om utmaningen med tiden. Men samtidigt ska man väl ha lite kul och jag tror jag hinner vårda mer per nedlagd timma som det är nu. Framförallt går det att jobba på andra tider och i annat väder.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#552575 Hej vänner. Vart köper ni svärd och kedjor? Allt jag hittar är för stort eller bara fel. Tycker jag borde kunna googla men ger upp.

Vad jag förstår är jag ute efter svärd med standardfäste, 40cm längd,1,6mm spår och .404 delning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552579 swedol har, köpte nåt i höstas

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552581 Ring till Samsons.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

svampbob  
#552585
Sisyfos skrev:Hej vänner. Vart köper ni svärd och kedjor? Allt jag hittar är för stort eller bara fel. Tycker jag borde kunna googla men ger upp.

Vad jag förstår är jag ute efter svärd med standardfäste, 40cm längd,1,6mm spår och .404 delning.


Jag åkte in till Swedol i Umeå och beställde och det tog inte många dagar innan jag fick dom.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#552603 Ok. Så saknas det nog bara på Swedols webbshop. Jag håller på att regga konto där. Tack för svar :-bd

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).