Små skogsmaskiner och övriga maskiner

FMG 470 mätsystem

8 inlägg 2677 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

FMG 470 mätsystem

Berntis  
#534507 Var skaffar man en ny encoder för längdmätning? Schema på mätsystem 21:C?



   TS
Användarvisningsbild

Re: FMG 470 mätsystem

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534512 Jag fick googla encoder och kom fram till att det är en pulsgivare du är ute efter. Hör med Alfta Produkter eller Enskede hydraul. 🙂

Avatar Fallback

Re: FMG 470 mätsystem

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild

Re: FMG 470 mätsystem

skogsjan695xl  
#534529 Har du tagit ur givaren? Det brukar stå lite info på dom. Pulser mm.

Avatar Fallback

Re: FMG 470 mätsystem

fredrik J  
#534552 Jag stoppade in Hypros mätsystem i min fmg 470, funkade med befintlig pulsmätare för längdmätning

Användarvisningsbild

Re: FMG 470 mätsystem

Berntis  
#534672 Tack för alla svar. Vet du namn eller nummer på Hypros mätsystem? Har du schema? Jag har lagat pulsgivaren flera gånger genom att ta delar från andra begagnade men nu är det slut på förrådet. Den pulsgivare som sitter i maskinen get 150 pulser/varv och det är tydligen inte så vanligt Jag vet vad en ny pulsgivare kostar och tänkte skaffa något annat som eventuellt är billigare.

   TS
Avatar Fallback

Re: FMG 470 mätsystem

fredrik J  
#535614 Hypro mätverk C373 heter det som jag satte i min maskin, det är endast för längmätning och brukar användas till deras traktor processorer, om jag inte kommer ihåg fel så är det inte så stor betydelse på hur många pulser det är på pulsgivaren

Användarvisningsbild

Re: FMG 470 mätsystem

Berntis  
#535646 Tack för upplysningen. Jag skall kontakta Hypro

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).