SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Med skog och Malwa som livsstil

659 inlägg 150244 visningar 55 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Oleab  
#502695 Kanonreportage, Torbjörm - det här är ju sånt man pysslat med själv, så riktig kul att se hur andra gör.

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502746 Trevligt reportage , de hade varit underbart att kunna göra som @Sundelius o styra sitt ”vanliga” arbete så man kunde vara hemma o göra mer i skogen än vad som hinns nu. Har inte direkt börjat planera för tidig pension fast de hade kanske varit lagom om ett par år 🙃

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502759
gnisten83 skrev:Trevligt reportage , de hade varit underbart att kunna göra som @Sundelius o styra sitt ”vanliga” arbete så man kunde vara hemma o göra mer i skogen än vad som hinns nu. Har inte direkt börjat planera för tidig pension fast de hade kanske varit lagom om ett par år 🙃

Jag kan bara råda alla som funderar på att ta ut pension tidigare att göra det!
Pengar är inte allt!
Jag ångrar idag att jag inte gick vid 63 utan jobbade till 65.
Blev sjuk 4dgr efter min 65års dag, hela 2017 har jag åtgärdat min cancer. är nu frisk.
Inte en timme blev det i skogen förra året :cry:

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502760
Röjkvist skrev:
gnisten83 skrev:Trevligt reportage , de hade varit underbart att kunna göra som @Sundelius o styra sitt ”vanliga” arbete så man kunde vara hemma o göra mer i skogen än vad som hinns nu. Har inte direkt börjat planera för tidig pension fast de hade kanske varit lagom om ett par år 🙃

Jag kan bara råda alla som funderar på att ta ut pension tidigare att göra det!
Pengar är inte allt!
Jag ångrar idag att jag inte gick vid 63 utan jobbade till 65.
Blev sjuk 4dgr efter min 65års dag, hela 2017 har jag åtgärdat min cancer. är nu frisk.
Inte en timme blev det i skogen förra året :cry:

Hm är bara 52 än...

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Blivande snickare  
#502779
Röjkvist skrev:
gnisten83 skrev:Trevligt reportage , de hade varit underbart att kunna göra som @Sundelius o styra sitt ”vanliga” arbete så man kunde vara hemma o göra mer i skogen än vad som hinns nu. Har inte direkt börjat planera för tidig pension fast de hade kanske varit lagom om ett par år 🙃

Jag kan bara råda alla som funderar på att ta ut pension tidigare att göra det!
Pengar är inte allt!
Jag ångrar idag att jag inte gick vid 63 utan jobbade till 65.
Blev sjuk 4dgr efter min 65års dag, hela 2017 har jag åtgärdat min cancer. är nu frisk.
Inte en timme blev det i skogen förra året :cry:

Men du blev frisk. Så det blir många timmar framöver istället! :-bd
Inte alla som blir friska, misste en bekant till cancern i veckan, 21 år gammal.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502803
Röjkvist skrev:Jag kan bara råda alla som funderar på att ta ut pension tidigare att göra det!
Pengar är inte allt!
Jag ångrar idag att jag inte gick vid 63 utan jobbade till 65.
Blev sjuk 4dgr efter min 65års dag, hela 2017 har jag åtgärdat min cancer. är nu frisk.
Inte en timme blev det i skogen förra året :cry:

:smile: Vad glad jag blev nu @Röjkvist. Har inte velat fråga men många gånger undrat hur det gått med din behandling

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502805
gnisten83 skrev:
Röjkvist skrev:
gnisten83 skrev:Trevligt reportage , de hade varit underbart att kunna göra som @Sundelius o styra sitt ”vanliga” arbete så man kunde vara hemma o göra mer i skogen än vad som hinns nu. Har inte direkt börjat planera för tidig pension fast de hade kanske varit lagom om ett par år 🙃

Jag kan bara råda alla som funderar på att ta ut pension tidigare att göra det!
Pengar är inte allt!
Jag ångrar idag att jag inte gick vid 63 utan jobbade till 65.
Blev sjuk 4dgr efter min 65års dag, hela 2017 har jag åtgärdat min cancer. är nu frisk.
Inte en timme blev det i skogen förra året :cry:

Hm är bara 52 än...

Jag är 45 i år @gnisten83.
Go for it

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502845 Lite halvknepigt att vara borta från mina fasta kunder men efter flera av stormarna jobbade jag 3dagarsvecka 2-3månader så de känns som en väg som skulle passa mej 👍

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

totte  
#502860 Goda nyheter från Röjkvist! Hoppas nu att du får många friska och goda år framöver!

Att vara pensionär är ingen dum syssla, kan jag varmt rekommendera de som har möjligheten. Men går inte det så är nog ett Sundelius-liv inte att förakta.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

halvproffs  
#502861 Otroligt bra att det finns hjälp att få vid svåra sjukdomar! Hoppas att du få vara frisk och vara i skogen så mycket du orkar!

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502894 @Torbjörn Johnsen
Jag har flera ggr tänkt att fixa en tråd där jag lägger in mina eskapader likt isteskog gjort. Eftersom jag tycker du gjorde detta reportaget så bra tänkte jag fortsätta här om du tycker det är ok. Säg bara till annars

Det rullar på bra,lite onödigt mycket snö bara. Har en dag kvar på gallringen sen är det en tomthuggning,barkborregranar,vindfällor och en lite röjning innan säsongen är över.
Ja så var det tänkt iallafall, nu kommer det ju en Naarva S23 för provkörning så nu får jag väl gallra ett litet område till. Ser verkligen fram mot att testa

1520791858_028.jpg
1520791850_014.jpg
1520791844_013.jpg
1520791840_011.jpg


Just nu vräker snön ner utanför fönstret så vi får se om jag tar mig uppför den branta backe jag har på vägen upp till skogen :roll:

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Torbjörn Johnsen  
#502901 Lysande idé @sundelius !
Vi ser fram mot att följa dina eskapader. Stegmatarn blir spännande att se😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Eremiten 74  
#502914 Trevligt reportage :)

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

ananders  
#502917 Ännu ett fint reportage signerat @Torbjörn Johnsen :-bd

Jag lever lite som dig @Sundelius just nu iallafall. Har fritt från jobbet januari och februari och de är de två bästa månaderna på året. Ett prevelegium kort sagt så jag njuter fullt ut. Även sambon märker att jag är mindre stressad och att mitt humör är jämnare. Fri från att någon annan ska peka och bestämma dagordningen och om sanningen ska fram så trivs jag inte alls att jobba i skogen på jobbet. Det är riktigt enformigt, bara huggning eller röjning inget avbrott med lite maskinkörning eller lite skruvande. Det är egentligen en enda lång väntan på vårbruket.

Det enda negativa jag kan känna när jag är från jobbet är att det är lite ensamt. Jag gillar trots allt att ha någon att snacka med under rasterna.

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502927
ananders skrev:Ännu ett fint reportage signerat @Torbjörn Johnsen :-bd


Det enda negativa jag kan känna när jag är från jobbet är att det är lite ensamt. Jag gillar trots allt att ha någon att snacka med under rasterna.

Lite dom funderingar har jag att skulle bli lite osocial ut nåt folk runt mej om dagarna

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).