Nu håller den på att behöva en justering och kanske lite nya delar. FInns någon som vet om det finns delar till Normet. Finns det någon som har en instruktions / reservdelsbok med sprängskisser.
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Normet Vajerkran
sön 09 apr 2017, 11:32#449707Jag har en Normet vajerkran som tjänstgjort i många år helt krångefritt.
Nu håller den på att behöva en justering och kanske lite nya delar. FInns någon som vet om det finns delar till Normet. Finns det någon som har en instruktions / reservdelsbok med sprängskisser.
TS

fre 27 mar 2026, 20:47#908200Öppnar upp denna tråden igen. Jag har köpt en Normet VN400 men lyckas inte justera in den.. har en instruktionsbok men blir inte klokare för det. Antingen drar den av sig självt eller så bromsar den ingenting eller alldeles för mycket så man inte kan dra ut vajern. Är det någon som har några tips eller kanske en video? Har säkert lagt en heldag i arbetstid med att skruva på allt som går att skruva på. Tacksam för hjälp!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar