ons 07 sep 2016, 21:49#406571Söker all information som kan tänkas finnas i detta forum om bukawi klippmyran.
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Klippmyran
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 11 sep 2016, 13:33#407058
Tror det finns lite mer info här om du söker på skogsmyran eller bara myran. Har du köpt en klippmyra?
Flatheadstore skrev:Söker all information som kan tänkas finnas i detta forum om bukawi klippmyran.
Tror det finns lite mer info här om du söker på skogsmyran eller bara myran. Har du köpt en klippmyra?
//Henke månskensskogsbonde
lör 07 dec 2019, 23:05#599165Lyfter denna tråd då jag håller på att fixa till vår klippmyra och montera en naarva stegmaster.
Den börjar bli lite klen i driften så jag funderar på att byta pump och motorer.
Men jag har inte lyckats få reda på hur stort deplacement dom 2 pumparna har. Hoppas någon här har lite info.
Den börjar bli lite klen i driften så jag funderar på att byta pump och motorer.
Men jag har inte lyckats få reda på hur stort deplacement dom 2 pumparna har. Hoppas någon här har lite info.
sön 08 dec 2019, 07:49#599178Mät trycket, sedan kan du också t.ex mäta oljeflödet i dräneringen på hydraulmotorn, det mäts när maskinen körs alltså ej i stillastående, ett riktmärke kan vara att det inte skall komma ut mer än ca 0,5 - 1,5 l/min, är det betydligt mera då är motorerna slitna
sön 08 dec 2019, 07:57#599179
Tack för tipset! Är dräneringsflödet oberoende av motorstorlek? Motorerna är på 160cc.
Sedan att dom är seriekopplade kanske påverkar en del?
ulfgustav skrev:Mät trycket, sedan kan du också t.ex mäta oljeflödet i dräneringen på hydraulmotorn, det mäts när maskinen körs alltså ej i stillastående, ett riktmärke kan vara att det inte skall komma ut mer än ca 0,5 - 1,5 l/min, är det betydligt mera då är motorerna slitna
Tack för tipset! Är dräneringsflödet oberoende av motorstorlek? Motorerna är på 160cc.
Sedan att dom är seriekopplade kanske påverkar en del?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).