Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bobcat / Kubota bränslepump reservdelar

4 inlägg 4887 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bobcat / Kubota bränslepump reservdelar

BloM 230  
#395733 Har fått motorstopp på min lilla Bobcat 743. Någon som kan ge tips på var man kan beställa ny "membranpump" (vet inte korrekt benämning) eventuellt bara nya membran som syns bilden? Det övre membranet är sönder, storlek som ett euros mynt ungefär... Motorn är en fyracylindrig Kubota på 1732 cm3, sent 80-tal tror jag. Mikuni Corp. Japan står på locket till "membranpumpen". Denna pumpen matar huvudbränslepumpen (diesel). Jag har tyvärr ingen manual på Bobcaten.

Mången tack på förhand!

Kan jag inte beställa på nätet får jag åka och plåga någon lokal firma i början på veckan...(Österbotten, Finland)



   TS
Avatar Fallback

Re: Bobcat / Kubota bränslepump reservdelar

Tosca  
#401134 Prova att ställa frågan på maskinisten också, du kan ha bättre tur med kunskapsbanken där.
Det finns dessutom gott om manualer där har jag sett.

Avatar Fallback

Re: Bobcat / Kubota bränslepump reservdelar

ÅsaNisse  
#401143 http://malte.maltemanson.com/im_kubota.aspx
Här hittar du nog vad du behöver.

Användarvisningsbild

Re: Bobcat / Kubota bränslepump reservdelar

BloM 230  
#401147 Hej!

Detta är ordnat redan. Efter några timmar på internet hittade jag väldigt bra service på nära håll. Hautala Service i Ilmajoki, där låg delen på hyllan 10 mil hemifrån.

Jag sliter lite med finskan, därför börjar man med svenska, sedan engelska och vid behov får man det till på finska också:)

Tackar i alla fall för förslag!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).