Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kranman P25 i första gallring?

334 inlägg 153749 visningar 51 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Skäribo  
#490544 Svampbob, låter intressant. Kollade lite på ebeaver, helt nytt för mig. Vilken typ av skog har du använt den till?

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

svampbob  
#490547
Skäribo skrev:Svampbob, låter intressant. Kollade lite på ebeaver, helt nytt för mig. Vilken typ av skog har du använt den till?


Kolla efter Mannfolk och Ebeaver på youtube så ser du en film där. Den är nog mest lämpad för första gallring men vi har även kört grövre.

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Robbanhög  
#490552 @svampbob är det din ebeaver som legat på blocket?

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

svampbob  
#490560 Ja det är det men jag har inte kommit mig för att visa den för någon spekulant än. Mannfolk ska titta till den i morgon där den står uppe i skogen. En givare i såglådan bråkar så när den är fixad så är det nog läge att sälja. Jag får Vimek 404an om ett par veckor.

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

Bengtm62  
#490629 Hej har nu kört min P25 i några helger och tycker att man har börjat få lite flyt i arbetet.
Är helnöjd med maskinen

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

Hema  
#490633
Bengtm62 skrev:Hej har nu kört min P25 i några helger och tycker att man har börjat få lite flyt i arbetet.
Är helnöjd med maskinen

Kul o höra. Gjorde du några tillval? Om ja vilka, samt är det något/några som man verkligen har nytta av, samt något du skulle tipsa nästa köpare att tänka på?

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

Bengtm62  
#490791 Kompletterade med större hjul och dieselmotor.
provkörde både bensin och diesel motor , dieseln var betydligt rappare i driften enligt mitt tycke.

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Ingarhs  
#490821 Jeg valgte med opplegg for lys, men droppet lamper da jeg hadde noen liggende. Fungerer bra nok til å opparbeide det som er felt etter at det har blitt mørkt. Timer man det slik at man har felt en tank med motorsagen rett før mørket faller på har man fort en-to timer lengre dag med lys på P25'n. Større hjul er et must, gir 3-4cm bedre markfrigang. Diesel kontra bensin ble for meg en økonomisk sak, budsjettet tillot ikke diesel for å si det sånn. Motorsagholder bak ved spakene er også kjekt når man trenger den under kvistingen (f. eks. grove y-topper på bjørk).

Sent from my PLK-L01 using skogsforum mobile app

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Robbanhög  
#494242 @henrikett är det du som säljer din P25:a?

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

henrikett  
#494248 Jajamen, sugen ?

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

svampbob  
#494249 Har du också blivit lurad att byta upp dig till en skördare?

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Samlarn  
#494250 Funkar den inge bra, eller är den inte nog effektiv?

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

henrikett  
#494252 Jo nog fungerar den bra nog, väldigt bra faktiskt. Men jag vill/måste få lite mer gjort så det blev en liten Timberjack 770 i stället [emoji848]

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Samlarn  
#494315 Är det en Alstor 821 man kan se bakom P25:an? Har funderat på den kombinationen, fattas bara en P25 numera[WHITE SMILING FACE]

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

henrikett  
#494318 Jo det är det. Blir så här i kombination
IMG_1859.JPG
IMG_1854.JPG

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).