Små skogsmaskiner och övriga maskiner

JARCRAC

29 inlägg 29283 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: JARCRAC

hinowa  
#428318 Jag har sett en liknande och med 2 st timmervagnar för att få mindre mark skador,måste varit på Tuben

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

hinowa  
#428325 Timbear Lightlog C byggs om från skördare till skotare på 30 min.

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428367
hinowa skrev:Timbear Lightlog C byggs om från skördare till skotare på 30 min.

Säkert en bra maskin men tillverkaren kursade efter 10-15 maskiner.

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

Bv202  
#428439 Ja jag har personliga erfarenheter av Jari Konttilans byggda maskiner de håller inte måttet och garanti ska man inte tala om alls, det finns inga, när något går sönder så har användaren använt maskinen fel då gäller inga garantier.
Är maskinen byggd att andvändas i skogen då ska den hålla att andvändas i skogen bland stubbar och sten.
Maskinen ska inte haverera när man är med maskinen första vändan i skogen vilket hände i mitt fall, garantin skulle gälla men det gjorde det inte i mitt fall jag hade använt maskin tydligen fel man skulle inte använda maskinen i skogen. 😈

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

bonnapojk  
#428561 Kan du vara lite mer exakt vad det är på maskinen som inte håller?
Är det samma modell du skriver om som ligger på blocket?

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

hinowa  
#428715 Jag har bara svårt att tro att dom bygger dåliga skogsmaskiner i Finland :surp:
Och att inte använda maskinen i skogen :surp: Kan det månne varit deras andra bandare

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

nokkajoker  
#429053 Vore bra om du kunde precisera lite mera vad som gick sönder och om du inte fick nån hjälp alls. Var maskinen original från fabrik eller hade den blivit ombyggd eller utrustats med egen utrustning...??

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

Bv202  
#429248 Till nokkajoker du verkar vara återförsäljare till dessa maskiner, svara till några saker.
Vem sköter servicen för jarcrac maskiner i sverige och vem sköter garanti åtaganden i sverige?
Eller måste man alltid skicka maskinen till norra Finland med dyr frakt tur retur och vem betalar dessa kostnaden?
Kan någon som har köpt maskiner i fråga ge sina erfarenheter av maskinen både bra och dåliga, och hur servicen har fungerat för er till dessa maskiner.

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#429656 BV 202 du säger att du har personlig erfarenhet av den här maskinen. Berätta vad som har gått sönder och vilken version du har. Vi har inte hört någon fakta än utan bara att du inte tycker att den håller.

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

major 6a  
#475360 Jag kör en jarcrac som ett elbolag har som redskapsbärare. Första uppdraget den var ut på så knäcktes bultarna till en platta som håller svängkolvarna. Maskinen har gått 213 timmar nu och 2 band har gått av och flera som har stora hack i sig. När man svänger fullt så spårar den inte utan vagnen kommer längre ut än framdelens band.
Den är 4wd drift på den men den driver den bara på 2 band,vi fick inte spärr på den får då skulle den inte hålla enligt jari men när vi beställde den så skulle man få vad som helst. Hastighet skulle vara 18 km/h men den går 8 km/h bakåt och 6 km/h framåt och styrning är med elventil on/off typ så det blir jätte ryckigt när man svänger.

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

Hema  
#475409 Låter som om det kommer bli en kortvarig relation.

Användarvisningsbild

Re: JARCRAC

Torbjörn Johnsen  
#513699 Här finns en video på en Jarcrac-skotare som kör gallringsvirke i Lettland:


Användarvisningsbild

Re: JARCRAC

Oleab  
#537227
Jarcrac Evopro and Dual technical data Sep 17.pdf


Apropos Jarcracs maskiner, fick jag tillsänt detta. Möjligen interessant för någon. Ni som skriver om otrevliga händelser, det skulla vara hemskt interessant att veta lite mer om era affärer, ifall det skulle vara så att serviceapparaten inte håller måtten. Bv202 och major 6a ?? (klarar inte tagga, kan någon fixa det?)

Avatar Fallback

Re: JARCRAC

bergqvist  
#701850 Hur ser det unt med dessa maskiner är dom något att ha?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).