http://www.metallirakennus.com/tuotteet.html

Mangan skrev:Den här filmen är kanske mer naturlig miljö.
Blivande snickare skrev:På ett vis tycker jag att det är bra att den har så pass litet lastutrymme. Nu är jag inte insatt alls egentligen i miniskotarvärlden men här är mina tankar. Please don't hate me om de e helt åt skogen![]()
Problemet med med körskador är inte bara stora maskiner.
En mindre maskin ska ha proportionellt mindre last åxå. Det hjälper ju inte att bygga en mindre maskin men sen vräka på ett sånt sjuhelvetes lass att man ändå sjunker in.
Med små lass tömmer man ladan och med stora knäcker man åsnan brukar min morfar säga. Samma gäller det bärande ytlagret i skogen. Visst, band/kedjor och skarpa svängar spelar en stor roll i rivningen åxå precis som vädret.
Men ni förstår pointen va?
Vimek/ Malwa/ Logbear/ Alstor/ Bison och övriga verkar ju fungera men ganska få bilder man sett efter att de körts med dessa. Kanske är det ett bra tecken?
Självklart är ju att filar man på tusen varv över samma yta så brister det ju nångång oavsett vilken magi man kör på. Men första gången FÅR det inte brista.
Sundelius ska ha all ära för sina bilder från Malwa äventyren, uppskattas verkligen!
Men som tidigare sagt så spelar nog sista slutligen maskinen inte lika stor roll som den som sitter bakom spakarna