Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Record/sepson vinsch

7 inlägg 4818 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Record/sepson vinsch

vontrapp  
#350776 Köpte en record vinsch för ett tag sen som har varit monterad på en Willys jeep bärgningsbil.
Nu till frågan, jag vet inget om vinschen hur stark den är lr liknande. Modellen heter 19-01 b.
Kan inte hitta ngt på nätet om en sån vinsch, någon som vet vad de är jag har lr vet vart jag ska leta?

Mattias



   TS
Användarvisningsbild

Re: Record/sepson vinsch

Fredrik Reuter  
#350949 Hej,
Det verkar inte vara en vanlig vinsch det där.
Hoppas du får hjälp av någon som kan, kanske @dexxaz kan hjälpa till?

Avatar Fallback

Re: Record/sepson vinsch

vontrapp  
#351056 Ja skulle va roligt att veta lite om den. Den är klart för stor för min valp men kanske går att byta mot ngt mindre om jag vet hur kraftig den är

   TS
Avatar Fallback

Re: Record/sepson vinsch

Bosse1  
#351066 Är det den här? Maskinisten ^:)^
https://www.maskinisten.net/downloads.php?cat=161

Avatar Fallback

Re: Record/sepson vinsch

Dexxaz  
#351084 Rekord vinsharna är såvitt jag vet antagligen förebilder för dom tidiga Sepson vinsharna,jag har ingen dokumentation om dom..... bara rena gissningar.
Ring upp Sepson,dom är trevliga och försöker hjälpa till om dom kan.


Mvh/Dexx

Avatar Fallback

Re: Record/sepson vinsch

vontrapp  
#351808 Kollade länken från maskinisten och de värkar vara rätt vinsch! frågan är dragkraften??

   TS
Avatar Fallback

Re: Record/sepson vinsch

kungsis  
#353677 S E Pettersson = Sepson (S E P son). Jag har monterat en sådan vinch i fronten på min Fiat 680. Har väl inte gjort några större/tyngre arbeten ännu, men det jag gjort har iaf gott bra. Det är ju en betydligt bättre och stabilare konstruktion än vad som normalt finns att köpa i samma storleksklass numera. Skulle tro att den var riktigt dyr när den var ny.

Mvh
Kungsis

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).