Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Var kan man få tag i fästen till Timmer gripar?

5 inlägg 2778 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Var kan man få tag i fästen till Timmer gripar?

Rasken  
#333186 Har haft en kran med fäste på rotorn för 50 mm. Nu har jag bytt kran och på denna rotor är det fäste för 40 mm. Nu vill jag kunna använda mina gamla gripar och klipp på denna nya kran.

Men var får man tag i fästen med 40 mm som jag kan svetsa fast på den gamla griparna?


Har sökt överallt, men hittar inget!

Tack sam för hjälp!


Rasken.



   TS
Avatar Fallback

Re: Var kan man få tag i fästen till Timmer gripar?

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333195 Skulle man inte kunna tillverka en adapter för att slippa bygga om de gamla?

Användarvisningsbild

Re: Var kan man få tag i fästen till Timmer gripar?

Rasken  
#333198 Jo jag tänkte det först, men det blir ju rätt kostsamt om jag skall låta någon svarva fram en sådan. Sedan blir det ju en förlängning av rotorn. Kanske blir mer sväng på den då?

Tänkte först bara en bussning men hålet till sprinten sitter lite olika på olika gripar och rotorer. Hålet på rotor är också olika storlek på 50 mm kontra 40 mm.

   TS
Avatar Fallback

Re: Var kan man få tag i fästen till Timmer gripar?

Botvig  
#333470 En hylsa för att förminska hålet i gripen och klippen kostar väl inte så många kronor att svarva till.
Sedan två bussningar för sprinten eller skruven är väl inte hellre någon större kostnad.

Användarvisningsbild

Re: Var kan man få tag i fästen till Timmer gripar?

Rasken  
#333663 Fick tag på fästen på CG- nord.

Rasken

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).