Re: Mitt ekipage
Postat: fre 29 maj 2015, 22:38
Sog att yanmar fråga om fördelar med ramstyrning.
Det finns många ,den första och vicktigaste är ju naturligtvis att det är lättare att ta sig fram där det är trångt,
sen tycker jag det är en fördel om man får en höjd ,stubbe ,sten eller nått som kommer ivägen för kärran ,så man är rädd att kärran ska välta då vrider man över ramstyrning mot höjden, då välter den aldrig.Sen ökar räckvidden på kranen med en halvmeter ,när man vrider över ramstyrning.
En annan sak med var när jag hadde en mindre taktor ,och körde upp på en stubbe men draget på traktorn ,då kunde man köra ner stödbenen och vrida av traktorn .Men då hadde jag en BM 430 ,Nu har jag en Valmet 605 så det är inte tänkbart.
Det finns många ,den första och vicktigaste är ju naturligtvis att det är lättare att ta sig fram där det är trångt,
sen tycker jag det är en fördel om man får en höjd ,stubbe ,sten eller nått som kommer ivägen för kärran ,så man är rädd att kärran ska välta då vrider man över ramstyrning mot höjden, då välter den aldrig.Sen ökar räckvidden på kranen med en halvmeter ,när man vrider över ramstyrning.
En annan sak med var när jag hadde en mindre taktor ,och körde upp på en stubbe men draget på traktorn ,då kunde man köra ner stödbenen och vrida av traktorn .Men då hadde jag en BM 430 ,Nu har jag en Valmet 605 så det är inte tänkbart.