lör 02 maj 2015, 21:31#328396
sveri skrev:Det är ju så att en Vimek är ju byggd mera för skogsbruk ,men det saknas en del att göra på den för att kännas rätt.Jag har själv provat,tänkte att jag skulle skaffa mig en,men inte efter att ha provat .Finns detaljer som borde förbättras.Växlingen ex,huga ligen.Har själv en Yamaha 700 och en Kranman T1800 sedan flera år tillbaks.Har växlat ner 4-hjulingen för att passa bättre till driften på vagn.Du gör nog inte helt fel som provar något annat.Sen kan man använda 4-hjulingen till annat också. Tills sist tror jag att en Kranman Bison skulle föregå en Vimek.
Visst var det så att när Vimeken kom så var det lite av en revolution med ett litet smidigt ekipage med god framkomlighet genom drivning på vagnen. Då fanns det ingen konkurrens i den nischen men mycket har hänt sedan dess och fyrhjulingar med driven vagn har blivit den stora konkurrenten.
Det känns som att Vimek inte har orkat med i produktutvecklingen men nu när 630 har fått ramstyrning så börjar Vimeken kännas komplett men jag skulle nog hellre välja en Bison utan hytt för de pengarna.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman