/Niklas
Mangan skrev:Någon som vet ungefär hur mycket dyrare det blir?
swetrac skrev:Mangan skrev:Någon som vet ungefär hur mycket dyrare det blir?
Stanna till Mangan nästa gång du åker till tippen, så skall jag informera dig om allt !![]()
Skämt åsido men det rör sig om 30-40 kr kubiken, samt extra ersättning för längre köravstånd.
Prisskillnaden känns som ett större problem för virkesinköparen än markägaren....
mvh
Magnus
Axl skrev:Total kostnad ja, huggningen skiljer inte många kr (kanske borde skilja mer det har diskuterats i andra trådar) det är skotningen som kostar. 1/3 i lasset och nästan samma timpeng. Men jag förstår inte riktigt hur det skulle vara virkesköparens problem? Skogsägaren får ju samma betalt för veden, vill han betala mer för avv är det väl inte köparens problem?
Baggböla skrev: Sedan så leder ju även beståndsgående avverkning till fler skador på det kvarvarande beståndet.
Admin@skogsforum skrev:Baggböla skrev: Sedan så leder ju även beståndsgående avverkning till fler skador på det kvarvarande beståndet.
Källa på det?
Personligen tror jag det beror mest på den bakom spakarna...
Admin@skogsforum skrev:Men vi får hoppas att det kan återuppstå, kanske var Timbear några år för tidig (eller den som fick ta första smällen)...