Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Byta snöret i magnapullen

4 inlägg 2251 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Byta snöret i magnapullen

svampbob  
#305152 Ikväll har jag bytt snöret i magnapullen på Hondamotorn till Avestavagnen, den större motorn. Det tog mig c.a. 1,5. Fick borra ett hål i lådan för att att komma åt nedersta skruven. Lossa motorn från lådan och bryta upp men för att få lös magnapullen. Fixa snöret gick på ett blink.

Någon fler som har behövt göra den här manövern?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta snöret i magnapullen

anersimyra  
#305158
svampbob skrev:Ikväll har jag bytt snöret i magnapullen på Hondamotorn till Avestavagnen, den större motorn. Det tog mig c.a. 1,5. Fick borra ett hål i lådan för att att komma åt nedersta skruven. Lossa motorn från lådan och bryta upp men för att få lös magnapullen. Fixa snöret gick på ett blink.

Någon fler som har behövt göra den här manövern?
Inte ännu då jag kört väldigt få timmar sedan inköp. Men du har väl batteristart ???.. :o .. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Byta snöret i magnapullen

svampbob  
#305160 Nej av någon dum anledning köpte jag inte till det. Såg nu att det bara kostar 2800 kr extra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta snöret i magnapullen

Kse  
#305230 Ja nu har du ju ia.f moddat lite så att ett byte blir lättare, det lär hända igen med tiden.
Gick av en massa snören på ett elverk jag hade, förmodligen pga. dålig repkvalité då det alltid togs från samma rulle.
Köpte då ett tunnare lilafärgat "klätterrep" på en sportaffär och det höll elverket ut.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).