Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Yanmar iseki kubota osv

989 inlägg 462549 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96611 Matte.. 11700+m
Ulvskogen.. Jag ska vara ärlig och säga att jag har glömt det. Ska kolla nästa gång jag åker upp. Blir om nån vecka.

   TS
Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

foton  
#96621 Vill bara säga att jag köpte fabriksnytt Foton404 och en Farma 6 ton kärra av staffan i Horred för 130000 kr i vintras och det fungerar jättebra i skogen.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#96625
trilla skrev:Den här emd andra hjul var ju ett coolt alternativ
http://www.blocket.se/simrishamn/Minitr ... m?ca=2&w=3
Eller den här
http://www.blocket.se/jonkoping/Kubota_ ... m?ca=2&w=3


McCormick ser ju ut att vara en behändig liten traktor, påkostat arr. för vändning av sits, bara dubbelt så högt flöde jämf. XYZ agg., för små hjul(som en liten Atv), hela fordonet något mindre än de flesta Yanmarmodeller.
Kubota har några modeller som går hyfsat i terräng, tror inte att L2550 är någon av dem, deras ÅF kan nog informera om lämpliga modeller.
Har du kollat med Malva om de har något av intresse?

Kanske broderfolket i Norge kan tipsa om någon Yanmar till "söte bror" när den svenska marknaden inte klarar av efterfrågan.
Eller Danmark som tidigare hade gen. agenturen i Skandinavien när Rinkabymaskin hade den svenska försäljningen.

Kämpa på, den är värd att vänta på!!

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96632 Hej alla Yanmar fantaster

Det finns flera anledningar till att vi minskat vår försäljning av begagnade Yanmar.

Tillgången har minskat kraftigt i Japan, vilket lett till höjda priser.
För att kunna lämna 3 månaders garanti måste vi ha en viss marginal.
Den marginalen finns tyvärr inte i dagsläget, men kommer den tillbaka så kommer vi att starta igen.

hoppas att detta inte ses som marknadsföring, det är enbart tänkt som upplysande information.

Vårda era pärlor !!!

mvh

Magnus

Malwa

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97077 Fanns en till salu på Blocket idag.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#97081 http://www.blocket.se/alvsborg/Yanmar_m ... m?ca=4&w=3

Tänker du på denna, 1610d med Power shift och 4wd på ca 20 hp?

Läste fel, det är en 1601d med trad. växellåda, samma traktor som tidigare var här på forumet inkl. Kellfri-griplastarvagn.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#97207 Dagens brobygge avslutades med tippmassor från grannens jordhög. Massorna är kvar efter det att Yanmaren grävde där för vatten och avloppsledningar något år sedan, medeldjup ca. 200 cm.
Brofästet behövde planas till för att inte bli för brant. Jordskopan är bara 95 cm bred så det blev flera vändor med den "stenrika" jorden.
Bron är 120 cm bred så en snöskoter eller en minitraktor kommer över utan utan problem, ja tom. en Artic cat med bandsats skulle kunna passera.

P7310050.JPG

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

vetinte  
#97214 Har en Foton 404 sedan 1 år tebax. E nöjd med maskinen men inte med leverantören Möremaskin 😡 . Men der finns andra som säljer :smile:
Funkar kanon. Har startad i -32 utan motorvärmare o skottat snö hela vintern bla.

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97228
axwell skrev:Dagens brobygge avslutades med tippmassor från grannens jordhög. Massorna är kvar efter det att Yanmaren grävde där för vatten och avloppsledningar något år sedan, medeldjup ca. 200 cm.
Brofästet behövde planas till för att inte bli för brant. Jordskopan är bara 95 cm bred så det blev flera vändor med den "stenrika" jorden.
Bron är 120 cm bred så en snöskoter eller en minitraktor kommer över utan utan problem, ja tom. en Artic cat med bandsats skulle kunna passera.

P7310050.JPG


Okey! Den syns vara värdig nog för en kall katt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

vetinte  
#97268 Japp. Ska man inte använda den till o från jobbet så fattar jag inte varför man ska köpa en "cat med flera".
Kan möjligen vara kul med 4-hjuling som "leksak". Och alla tillbehör som man vil ha kostar ju fruktansvärda pengar.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

Yanmar 1502d  
#97648 Nu har jag varit ute och klippt med min slaghack och det gick åt helvete. Var nere vid min å och fixa badplatsen och när jag skulle därifrån fick jag backa uppför en brant slänt för att bävern dämt upp och förstört den vanliga vägen. Naturligtvis så var det vattensjuk mark och trktorn rullade 1,5 varv. Är glad att jag hoppad av in bland stenar och träd. Slog mig massor och var alldeles blå men jag fick inte 700 kilo traktor i huvudet så jag är nöjd. Resultatet är ett krossat kullager i styrväxeln som nu är beställt från staterna och en skorsten so numera är horisontell.
Skrattade lite när jag tänkte på att leverantören skrivit på sin hemsida att de aldrig levererar en traktor utan båge. BULLSHIT!!!!
Har absolut ingen båge på min.

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

matte57128  
#97700 Jag är glad att det gick "bra" med dig, "bra" inom citationstecken eftersom en volt med traktorn lätt skulle kunna sluta i träfracken eller i en rullstol, så blåslagen får väl betraktas som "bra".

Aldrig levererar traktor utan båge? Av de 10-talet Yanmar jag känner till i min bekantskapskrets har ingen båge, inte min heller. Man har ju tänkt flera gånger att man ska nog svetsa ihop en, men det blir liksom inget med det. Frågade också leverantören om det gick att köpa en färdig båge, men till min modell (1510) fanns det inga. Än.

Användarvisningsbild

Re: Yanmar iseki kubota osv

vetinte  
#97732 Där finns risker med båge oxå. Man måste ju se till att man sitter kvar vid rullning oxå isf. typ säkerhetsbälte eller så. Men armar o ben kan ju sticka ut lite här o där. "Armsträps" skulle ju vara en lösning *asg* men vem skulle ha de ?????
Jag har båge på min (Foton) men tror inte att jag klarar mig skadefri om jag rullar. Nej man e nogg säkrare om man tänker före, tar det lungt o gör som du gjorde Var berädd på att hoppa av om der börjar hända nått.
Ska man klara en rullning så får man nogg ha en riktig bur/hytt.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#97828
Yanmar 1502d skrev:Nu har jag varit ute och klippt med min slaghack och det gick åt helvete. Var nere vid min å och fixa badplatsen och när jag skulle därifrån fick jag backa uppför en brant slänt för att bävern dämt upp och förstört den vanliga vägen. Naturligtvis så var det vattensjuk mark och trktorn rullade 1,5 varv. Är glad att jag hoppad av in bland stenar och träd. Slog mig massor och var alldeles blå men jag fick inte 700 kilo traktor i huvudet så jag är nöjd. Resultatet är ett krossat kullager i styrväxeln som nu är beställt från staterna och en skorsten so numera är horisontell.
Skrattade lite när jag tänkte på att leverantören skrivit på sin hemsida att de aldrig levererar en traktor utan båge. BULLSHIT!!!!
Har absolut ingen båge på min.


Där fick jag en behövlig tankeställare, resolut gjort att ta beslutet att hoppa innan det var för sent.
Min 186D hade en originalbåge men den har jag till största delen plockat bort.
P1010085_0002.JPG

Traktorn var 260 cm hög och ovanpå det arbetsbelysningen, fast risken för rullning mer än 90 grader var nog inte så stor i snäll terräng.

Den här händelsen kommer att påskynda bygget av täckande hytt istf. som nu bara fyra ställningsrör, tak och framruta. Risken finns ju ändå att hamna under traktorn om den rullar mer än 90 grader, men chansen att det inte skall gå helt på tok bör öka.

PS. det var länge sedan man hörde något livtecken från dig, krya på dig! DS.

Avatar Fallback

Re: Yanmar iseki kubota osv

axwell  
#97838 Företaget existerar troligen ännu

http://www.fordsontractorpages.nl/phpbb ... e60020df22

Flatford Ltd. York Road
Elvington, York Y041 4DY

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).