Suzuki 450 AX-i monster, Stihl 241-C Stihl 192 C, BM-650
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Dragførmåga Fyrhjuling vs Sexhjuling ?
tis 22 apr 2014, 16:05#277703Hej ! Ær det gjort nå tester på hur olika dragførmåga en en sex och en fyrhjuling ha med samma motorstorlek och samma underlag..+ før sexhjuling ær ju bærighet och mindre tippførmåga æn fyrhjulingen..Men + før fyrhjulingen ær væl smidigheten..Jag upplevde min honda 500-FE 08 før lætt fram..Men då fick ja en packlåda fram dit jag lade ca 80 kg och fick upp dragførmågan ganska mycke !
TS

tis 22 apr 2014, 16:31#277704Där kedjor krävs vid plogning med fyrhjuling, där tar sig sexhjulingen ofta fram utan kedjor.
tis 22 apr 2014, 18:34#277723Slänger du på band så tar den sig fram rätt bra i snön 
http://youtu.be/-VD_rsiP0nI
Har sett ett annat klipp där dom gör samma sak...hoppar av maskinen alltså...

http://youtu.be/-VD_rsiP0nI
Har sett ett annat klipp där dom gör samma sak...hoppar av maskinen alltså...
Re: Dragførmåga Fyrhjuling vs Sexhjuling ?
tis 22 apr 2014, 19:25#277725Ja jävlar vad där var snö!
Undrar hur mycket det var egentligen, inte bara i diket?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
tis 22 apr 2014, 19:50#277731
Mmm...det känna lite suspekt i detta klippet...men det andra jag ser det ut som det är filmat på fjället...
Blivande snickare skrev:Ja jävlar vad där var snö!![]()
Mmm...det känna lite suspekt i detta klippet...men det andra jag ser det ut som det är filmat på fjället...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).