ons 19 feb 2014, 02:38#266291Hej, jag har fått tag i en linkran till min vimek 101 som tyvärr inte är komplett, jag saknar den yttersta delen av armen och tjofräsen där sista linhjulet ska sitta.
Jag söker då någon som kan tänka sig att sälja dessa delar eller ta några bilder och ge mig mått på delarna så får jag tillverka dom själv.
Jag talades vid med Vimek men dom hade inga delar på hyllan och dom kunde dessutom inte hitta några ritningar på delarna.
Mvh
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
vimek 101 linkran
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

fre 21 feb 2014, 09:54#266690[attachment=0]star.JPG[/attachmen
Vad heter din kran? Skickar en bild på Starkranen där ser du längd på armen med trissan längst ut om det är det du undrar om
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Vad heter din kran? Skickar en bild på Starkranen där ser du längd på armen med trissan längst ut om det är det du undrar om
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
sön 23 feb 2014, 23:43#267377Vimek har väl bara en enda egen linkran?
Den gula som j-eg63 klistrade in bild på är det inte.
Den gula som j-eg63 klistrade in bild på är det inte.
TS
mån 24 feb 2014, 15:12#267465Såhär ser den ut
Skapa konto
Skapa konto
TS
fre 28 feb 2014, 01:14#268329Jag kan väl inte vara den enda ägaren av en sån här linkran på Skogsforum?
TS
fre 28 feb 2014, 19:01#268478Tog några bilder i kväll.
Den är ju inte så komplicerad att göra själv.
Längst ut skall det sitta ett brytblock liknande det som sitter på kranpelaren som jag inte vet riktigt var jag har.
Skapa konto
Den är ju inte så komplicerad att göra själv.
Längst ut skall det sitta ett brytblock liknande det som sitter på kranpelaren som jag inte vet riktigt var jag har.
Skapa konto
Vimek Minimaster 101
Schanzlin 504
Husqvarna
246 346xpg 355Fxt
Schanzlin 504
Husqvarna
246 346xpg 355Fxt

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).