Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Alstor Variatorrem

7 inlägg 5815 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in

Alstor Variatorrem

Bybonden  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251536Hejsan
Är det mycket skruva för att byta variatorrem på alstor tror att det är en 821
Det är i alla fall diesel motor på den??
Gör man det själv eller är det verkstasarbete?

TS
Kranman
Användarvisningsbild

Re: Alstor

värmSkog  
#251560Är du säker på att det är en 821? Har lite svårt att tro de, Är nog en äldre maskin du har. Jag vet inte hur man gör då jag aldrig gjort det, vet att några här på forumet har bytt så du borde få något svar snart

Användarvisningsbild

anersimyra  
#251569Vad jag sett på en äldre med vanguardmotor ser det väldigt lättskruvat ut.

skogshasse  
#251596på en alstor från 2003 med 16 hkr motor är det enkelt att byta rem

Bybonden  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
skogshasse skrev:på en alstor från 2003 med 16 hkr motor är det enkelt att byta rem

Det var så här att, min rågranne ringde och ville få ett handtag på måndag, jag har bara bytt på min terri 1020 och det är väldigt lätt.
Är lite osäker på modellen men säker på att det det är en diesel motor i den Alstor maskinen

Nu vet jag hur man byter rem på denna alstor , men det verkar inte vara så stort intressse här på detta forum om alstor

TS

Anastasia  
#325194tell me who the manufacturer angular gear http://www.faguspraha.cz/editor/filesto ... AG1040.jpg

Walfridsson  
#325236F#n här har man missat lite ser ja.
Är ju ine på Alstor nr5 och denna är med hytt.

Att byta eller skruva med en alstor är nog det lättaste som finns tycker jag. Delar finns ju hos närmsta gräsklippar försäljare nästa ju :)

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).