Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kellfri gallringsvagn. Erfarenheter?

61 inlägg 45703 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kellfri gallringsvagn. Erfarenheter?

Yanmar 1502d  
#317438 Ser väldigt trevligt ut! Hoppas verkligen att det fortsätter att fungera bra för dig. Mitt tips är att så fort du hittar ngt som du inte är nöjd med så ringer du Kellfri så att du får det åtgärdat innan garantin går ut. De har som sagt grym service och de har enligt dem själva sålt många av dessa vagnar så kunskapen är bra. Där slangarna går in i bommen vid tornet kan det finnas vassa kanter och det nöter på slangarna. Precis vid plattan med bult som håller slangarna på plats. Hoppas du förstår var jag menar. Där har jag lagt ett skydd mellan samt filat bort grader i godset.
Sen är mutterlåsningsmedel på alla Småmuttrar ett måste eftersom de gängar loss sig. Efterdra och ha koll är viktigt. Jag fick dra efter många av hydraulslangarnas fästen efter några timmar. Jag går igenom min vagn varje gång jag ska använda den. Fett i nipplarna osv. Jag är som sagt efter tre säsonger nöjd med val av vagn. Tar hem c:a 70 kubik per år plus ris och annat skojigt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).