Kellfri gallringsvagn. Erfarenheter?
http://www.kellfri.se/SE/Catalog/huggar ... V34BD.html
Nån som har erfarenheter av en dylik vagn?

Remomannen skrev:Fick hem reklamblad från Kellfri och såg att de hade en gallringsvagn med drivning (21-sv34bd) för 49900 spänn. Verkar ju helt fantastiskt billigt jämfört med en Avesta. Kanske för bra för att vara sant?
http://www.kellfri.se/SE/Catalog/huggar ... V34BD.html
Nån som har erfarenheter av en dylik vagn?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Ps. Det vore förjävligt om fruntimmret sålde min skogsutrustning för det pris jag sade att jag köpte den för !!

anersimyra skrev:Några har dessutom fått erfara att vagnen enbart har drivning framåt..![]()
Man stoppade ju försäljningen för nå´t år sen av den anledningen.
Nu står det klart angivet att den kan driva framåt.
"Konstigt" att ingen ännu hört av sig, det är ju några på forumet som en dessa vagnar.
Hälsan tiger still

Ps. Det vore förjävligt om fruntimmret sålde min skogsutrustning för det pris jag sade att jag köpte den för !!
Yanmar 1502d skrev:Jag har en gallringsvagn utan drivning och är nöjd. Att svetsarna skulle vara dåliga är en konstig tro. Varför skulle 9 miljoner människor i Sverige ha bättre svetsare än dryga miljarden kineser.
Det är väl klart att det finns bra svetsare i Kina, troligen många fler än i Sverige. Men dom sysslar nog oftast inte med att bygga billighetsvaror till västerländska importörer som inte ställer krav på något annat än lågt pris.
Det är inte nån tro, det är väl känd erfarenhet att det mycket ofta är urusla svetsar på billighetsgrejorna. Inte alltid, men spridningen är stor, man måste ha tur att få ett exemplar som sitter ihop.
Sen kan man som Yanmar ovan ha tur och få en som håller ihop, bara att gratulera.