Små skogsmaskiner och övriga maskiner

problem med gilson 5hk snöslunga

138 inlägg 48535 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: problem med gilson 5hk snöslunga

honda88  
#260659 så ser den ut

   TS
Användarvisningsbild

Re: problem med gilson 5hk snöslunga

totte  
#260676 Aha den varianten, har jag aldrig haft nöjet att bråka med själv. De jag har är med plåthölje, inte gjutet, därför som jag pratade om att vika upp flikarna. Det är bara plåtflikar på dom.

Ser väl ut som enda sättet är att få loss skruvarna som håller flikarna. Skruvarna är alltid tumdimensioner, men skulle gissa att en 8 mm nyckel passar, men ingen garanti att jag har rätt. En tunn hylsnyckel är det enda som funkar tror jag.

Tror det skall gå till såhär: Loss med flikarna så du kan linda på linan på hjulet helt. Skruva dit flikarna igen. Ta loss täckplåten där linan skall gå ut. Vrid sen hjulet medsols ett eller två varv tills du har änden på linan framme vid utgången. Dra ut den lite och stoppa hjulet med en tving eller nåt så det inte far tillbaka. Peta ut linänden genom utgången och känn efter att du har bra fjädring. Om inte, dra in linan och vrid fram hjulet nåt varv till och peta ut linan igen. När det känns bra, sätt på handtaget.

Avatar Fallback

Re: problem med gilson 5hk snöslunga

honda88  
#260694 Okej. Får ta å prova de.

Ingen som vet någon bra video som visar steg för steg hur man gör ?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).