Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Wekla Log trailer 3500 - nåt att ha?

5 inlägg 4705 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Wekla Log trailer 3500 - nåt att ha?

lissnils  
#233565 http://wekla.com/se/produkter/skog-trad ... -3500.html

Ja som rubriken säger...

Har ingen praktisk erfarenhet av dylika vagnar men det som slår mig är att det är ett hyfsat pris sett till utrustning: Drift, radiostyrd hydralvinsch och flyttbar boogie.
Det är väl 25-30tkr mindre än Kranman/Avesta.

Eller är det som med allt annat - du får vad du betalar för?!



   TS
Avatar Fallback

Re: Wekla Log trailer 3500 - nåt att ha?

Rolfnilsson400  
#233589 Hej
Vad hade du tänkt att ha framför vagnen.
Med en fyrhjuling bli de HÖGT kultryck
Kvalitén på denna har jag ingen aning om

Användarvisningsbild

Re: Wekla Log trailer 3500 - nåt att ha?

lissnils  
#234024 Hej, jo det är ju så sant - ATVn är ju viktig också. Har tänkt mig en Polaris/Honda/Yamaha i 500-klassen. Har en gammal Bigbear 350 som jag kört ut myyyyyycket med så jag är van att hantera ATV och vagn i skogen.
Justerbar boogie underlättar ju en del att få kultrycket lite barmhärtigare men vet för lite om hur detta är utformat på Weklan. Ex vis Avestas MS38 kan ju justeras hydraliskt från ATVn men just denna vet jag inget om(lite därför jag frågar).

   TS
Avatar Fallback

Re: Wekla Log trailer 3500 - nåt att ha?

Qkeeper  
#234079 Dyker ju annars upp nån begagnad kranman och avesta ibland då vet man ju iaf hur kvalitén är.

Xyz vagnen ligger ju inte så långt ifrån primässigt annars http://www.blocket.se/gavleborg/Timmerv ... m?ca=7&w=3
Är väl också tillverkad i kina nu mer men har inte hört några klagomål om den?

Avatar Fallback

Re: Wekla Log trailer 3500 - nåt att ha?

skogsbonne  
#234266 Köp en riktigt vagn när du väl köper en... avesta/kranman kostar ju runt 100 och det är mycket pengar men 70 är mer om du även är missnöjd med vagnen

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).