Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Timespris for Atv og tømmervogn med kran

11 inlägg 8113 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timespris for Atv og tømmervogn med kran

Daggi  
#228213 Hei

Er det noen som bruker ATV og eks Kranman, vahva Jussi etc til profesjonelt arbeid?
Enten til å kjøre ut tømmer eller etter mindre trefelling rundt boliger/privatpersoner..

Hva tar dere i timen med fører?

Er 690 kr/tm inkl fører ok?



   TS
Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

superglue  
#228226 för 690 kr/t kan jag ju få in en mindre skotare och den kör ju ifrån en atv med hästlängder...

Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

Daggi  
#228232 Hei

Jeg vet at noen i området som jeg holder til tar 690 kr/t med fører for en alstor.
Den er jo en del dyrere i innkjøp en det utstyret jeg har, men det blir jo det samme bruksområdet.

En må jo ta en pris så en får igjen for investeringen, bensin og driftskostnader..

Er det ingen her inne som bruker dette utstyret(Atv og tømmervogn) i arbeid og vil skrive hva de tar i ca timespris?

   TS
Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

superglue  
#228233 For å fölge opp da så har jeg jobbet mye med kraftlinjerydding og der leier vi inn traktor med tömmerhenger for 500 kr/t. Jeg mener at du er helt ute å kjöre med nesten 700 kr/t for atv. Men får du noen å betale det så lykke til. Atv med tömmerhenger er og forblir leketöy og ikke noe man kan regne med å leve på.

Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

Daggi  
#228236 Ja, 690 kr/t er vel bra høyt, forsåvidt enig i det.
Men jeg lurte siden denne prisen er normalt for en alstor her hvor jeg bor.

Men 500 kr for traktor og tømmerhenger er vel etter maskinleigeprislista til bedre gardsdrift på minimums prisen for betaling av dette utstyret.

   TS
Användarvisningsbild
stegmaster  
#228263 Om Atv og tømmerhenger(med drift og hydraulikkran) er et leketøy kan vel diskuteres, men tror også at evt. kunder vil se på det som nettopp leketøy, så og få ut 700kr/t er nok bare og glemme, tror jeg.
I beste fall tror jeg ca 400-500kr/t er mulig, men du får prøve deg fram og se hva folk er villig til å betale. :???:
Eller kanskje gi et fast pris på hele jobben(så kan du regne inn hva du vil for utstyret), så om kunden godtar prisen, så spiller det vel ikke noen rolle for kunden hvilket utstyr du bruker.

Selv har jeg tatt 400 kr/t +mva for traktor og tømmervogn(9t uten drift), men får nok høyne dette litt etter at jeg køpte ny tømmervogn. :wink:
Er ikke mye jeg har kjørt for andre, men skulle jag kjørt fast, eller hatt det til jobb hadde jeg nok prøvd meg på 500-600kr/t +mva.

Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

skogssvinet  
#228275 Snackade med en återförsäljare av avestas vagnar på Elmia. Han körde för stockholms kommun och hade en timpenning på 600kr.

Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

Daggi  
#228290 Ok :)

Ja, tror jeg skal prøve meg på mellom 500 og 600 kr/t.

Jeg tror, uten å vite dette :), at med en atv og tømmerhenger så kan en gjøre mye mer hos en kunde, hadde en ikke hatt dette utstyret så måtte en ha leigd inn traktor og tømmervogn eller eventuelt vært flere arbeidere og gjøre dette manuelt, med en atv og tømmerhenger så kan en jo gjøre hele jobben med felling, kvisting, vekk kjøring og kvist oppsamling åleine...

En har ihvertfall en sjangs til å konkurrere med div firmaer som bruker billig arbeidskraft slik som ASVO bedrifter etc...
Det er ihvertfall ikke noe leketøy, mtp alle inleggene som er skreve her på dette forumet av de som bruker dette utstyret.

Takk for inspel så langt ihevrtfall :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

superglue  
#228314
Daggi skrev:Ok :)

Ja, tror jeg skal prøve meg på mellom 500 og 600 kr/t.

Jeg tror, uten å vite dette :), at med en atv og tømmerhenger så kan en gjøre mye mer hos en kunde, hadde en ikke hatt dette utstyret så måtte en ha leigd inn traktor og tømmervogn eller eventuelt vært flere arbeidere og gjøre dette manuelt, med en atv og tømmerhenger så kan en jo gjøre hele jobben med felling, kvisting, vekk kjøring og kvist oppsamling åleine...

En har ihvertfall en sjangs til å konkurrere med div firmaer som bruker billig arbeidskraft slik som ASVO bedrifter etc...
Det er ihvertfall ikke noe leketøy, mtp alle inleggene som er skreve her på dette forumet av de som bruker dette utstyret.

Takk for inspel så langt ihevrtfall :)



Etter over 5 år som manuell skogsarbeider og til stor del innen trefellingsbransjen så mener jeg fortsatt at en atv er et leketöy, dessuten et dyrt leketöy. Du kan ikke gjöre noe med en atv som ikke en traktor gjör i skogen men hundre andre ting med en traktor.

Avatar Fallback

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

DrDamp  
#228318 250:- + moms

Användarvisningsbild

Re: Timespris for Atv og tømmervogn med kran

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228319
superglue skrev:

Etter over 5 år som manuell skogsarbeider og til stor del innen trefellingsbransjen så mener jeg fortsatt at en atv er et leketöy, dessuten et dyrt leketöy. Du kan ikke gjöre noe med en atv som ikke en traktor gjör i skogen men hundre andre ting med en traktor.


Du kan inte gallra i en skog som min med gator som är max 1 meter breda, med en traktor. Du tar dig inte upp för en del av branterna som jag har med en traktor och fullstor vagn. Du kan inte åka över de blötområden sm jag har med en traktor och fullstor vagn. Du kan inte åka ut över en snötäckt (1m djup snö) myr med en traktor och timmervagn.
Det finns fler som kan andra exempel, så visst är det massor med tillämpningar där en atv med drift kan göra jobbet bättre än en traktor. Så att direkt vifta bort en ATV som en "leksak" tycker jag är att ta i lite väl mycket.

Men om man sen kan få tillräckligt betalt för att använda den för arbete åt andra, det är nog en annan sak.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).