Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Drivning på Atv vagn

19 inlägg 14577 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Drivning på Atv vagn

svampbob  
#217618
anersimyra skrev:
svampbob skrev:Jag har stora motorn till min Avestavagn och det har hänt att jag har glömt att starta julingen och då har vagnsdriften styrt hjulingen framför sig tills jag har fattat vad felet är.
Har du den lilla vagnen ?


Jag har 38:an.

Avatar Fallback

Re: Drivning på Atv vagn

Denny  
#217706 Ja tack för tipsen, rullarna går ju ner per automatik på xyz vagnen så fort man trycker in knappen för fram eller back på vagnen och upp nar man slutar använda driften men ska kolla lufttrycket lite extra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drivning på Atv vagn

anersimyra  
#217721
Denny skrev:Ja tack för tipsen, rullarna går ju ner per automatik på xyz vagnen så fort man trycker in knappen för fram eller back på vagnen och upp nar man slutar använda driften men ska kolla lufttrycket lite extra.
Har du inte även två spakar på aggregatet för manuell drift ?

Avatar Fallback

Re: Drivning på Atv vagn

Denny  
#217859 Nej det är magnet ventiler och en "winsch knapp" på styret, så IN är fram och OUT är bakåt. så rullarna pressas av kolvar som är enkelverkande och lyfts av fjädrar som bara pressar tillbaka kolvarna igen när trycket upphör.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).